Filmkväll

Sitter å väntar på att filmen ska börja igen på fyran...får se om jag ser klart filmen, har redan sett den minst en gång så när ögonen vill slockna är jag inte särskilt svårövertalad.

Haft en helt ok dag idag....
I förmiddags så blev det en spontankaffe hos Sofie :)
Som Eddo var konfunderad över att träffa jämnåriga barn! Var ju alldeles för längesen han träffade sina små bästisar.
Sen fick vi näst intill kasta oss i bilen för att hinna ner till Bvc. Tidspessimist som jag är, vi var 10 min tidiga och fick sitta i tjugo och vänta.
Pysas hör och ser alldeles utmärkt, tyckte det var jätteroligt när Agneta "lekte tittut" med en handduk framför honom för att se hur bra närsyn han hade.
Växt har han gjort en del, inte så mkt på längden men en hel del på bredden ;)
72,5 cm, 9680 gram (trodde han var närmare tio!) och 45,5 i hattmått.
Jättetrött kille slocknade snabbare än snabbt så fort vi kom hem.

Något är det som stör vår lilleman, han är såååå sjukt gnällig och gråter över minsta lilla :(
Tog upp det på bvc och hon tyckte vi skulle avvakta tills värmen lagt sig lite för alla tjugo barn hon träffat idag hade haft sömnsvårigheter tydligen. Eller så kan det ju vara så att små bissingar gör sig påminda...
Det enda som gör honom nöjd är att bada...haha...vattendjuret då!
Han fick iaf välling å nattas tidigt ikväll på egen begäran, men har haft svårt att komma till ro ordentligt.
Tackålov funkar det att pappsen tröstar numera så jag kom iväg en sväng till Maxi för att handla lite frukt.
Tänkte vara lite ekonomisk (snålänning som man är) och göra egna fruktpuréer, det går ju åt en hel del och det blir ju lite roligare och mer varierat att kunna göra själv.
Hittills så har jag bara kokat ihop aprikos/russinpuré och katrinplommonpuré.
Får se om det går hem, han dissar ju min egengjorda mat...men frukt älskar han.

Imorrn är det stora tvättberget som ska avverkas, upp i ottan för å hinna med : /
Sen ska jag se till å komma ut på promenad oxå, så pys får lite frisk luft...(allt får testas för å minska ner gnället för en stund iaf)

Njae, vetifasiken om jag ska se klart filmen ändå. Var inte människa imorse när jag "vaknade"...
Mysigt när det regnar och mullrar ute!



Gnällbus som har haffat tag i både hushållsrullehållare och pappas musikdvds...


En salig röra av barn ;)

Gonatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback