Hittade!

Tömde kameran för nån dag sen men kunde för allt i världen inte hitta vart bilderna hamnat i datorn....fattar fortfarande inte hur de lyckats lägga sig i en mapp på skrivbordet (och att jag inte tittade där tidigare....)

Jaha, sen sist då?

I fredags kom la Familia ner till Skåneland och vi bytte bil igen....buhuu, nu hade man ju vant sig vid att åka skönt! :(
Rishögen Stella gick igenom besiktning u.a. Bra eller dåligt?
Fikade lite härhemma innan vi styrde kosan mot båtarna över sundet. Edvin tyckte det var horribelt spännande att åka båt, det var ju för sjutton MASSA vatten runt honom! ;)
Väl över i Helsingör så somnade han ganska omgående och sov en bra stund, givetvis så vaknar han precis när vi ska sitta och äta o precis fått in tallrikarna....att han bara lyckas?!?
Han fick en fin tischa av mormor :) Tack <3
Köpte med oss lite wienerbröd (måste man), två flak öl och ett gäng flaskor vin fick följa med hem. Vårt vinställ var ju helt länsat, tomt, empty... nu när man kan/vågar ta sig ett glas då och då är det ju dags att fylla på :)
Jag har väl sagt att jag slutat amma helt? Ett gemensamt beslut, tror jag tyckt att det varit märkligare än vad lillpys har. Han saknar det inte det minsta iaf, vilket är skönt på ett vis....samtidigt som min lilla "bebis" liksom är borta.
Igår slängde vi ut skötbordet oxå, ännu en sak som liksom "symboliserat" bebistiden....buhuuu!
Tur man har världens goaste lille kille istället :)

På lördagen vaknade vi nog allihop lite på fel sida... iaf jag och lillpys.
Plötsligt har vi den gnälligaste ungen i denna världsdel som totalvägrar att sova, samtidigt som det är varmt som i Sahara och jag är trött efter att ha väckts vid sex. Var uppe och kollade på film (!) kvällen innan och drack vin å käkade mesiga ostar. (Vi är fortfarande fast i Brie-träsket...vågar inte köpa mer avancerade ostar än så...haha)
Runt lunch fick jag helnog, satte Eddieboy i pappsens knä och tog nycklar och gick... psykbryt!
Behövde åka ut till Väla en sväng för att köpa nåt nytt å fräscht samt ta en runda om systemet....bra där, för jag hade ju inte en tanke på att köpa blask när jag ändå var i Danmark!
Jaja...så är det iaf... hittade en blus och lite läskeblask på bolaget. Ramlade inom Babyproffsen oxå och köpte nappar till pys. Har försvunnit hur många nappar som helst den här semestern så senaste veckan har vi gått runt på enbart en napp, och det är ett helsike att hålla reda på denna!
Varit inne i tre butiker innan denna och våra muppnappar finns för fan ingenstans! Eller jo, de säljs även i rosa 2pack och det finns det 20 av, men så könsneutral kännar jag inte riktigt att jag är....faktiskt...nån måtta får det vara!
Nu fanns iaf två 2pack av gul/grön kvar så nu har vi lyxiga FEM nappar.

Gjorde mig i ordning för att bege mig ner till Gröningen och möta upp ett glatt möhippe-gäng :)
Har varit såååå rädd att jag ska förskriva mig i bloggen! Men icke då...
Hade en urtrevlig kväll med magmördande skrattanfall och kompismys, såå härligt väder och gott sällskap!
Som schleten småbarnsmamma blev det en ganska tidig kväll...

...men det slank ner både det ena och det andra på kvällen så morronen var rätt jobbig :s
Man uppskattar liksom inte pruttljud på skulderbladet klockan sju!
Var lite tung i huvudet men det gick över fort, tog en lång härlig promenad i det svinvarma vädret....lika gnällig unge, what's wrong!?!?
Jag har skrivit det många gånger förr, men är det inte tänder den här gången så vetifan vad som trycker :(
Kanske inte trivs här i lyan, men vem fan gör det?!
Det är ju lite skillnad förstås att bara ha mamma och pappa runtom sig, har ju haft fullt hus omkring sig i många veckor nu....hur blir det då nu när M börjat jobba och det är bara Me and E?

Jepp, M började jobba idag....han tycker det var sketjobbigt, förståeligt...jag tyckte litegrann det är skönt...hihi...elak jag är, men jag vill få igång våra gamla vanliga rutiner med lilleman igen. Svårt när man ska ta hänsyn till en karlslok oxå.
Planerna för dagen är få....äntligen dags för BVC igen efter ett långt uppehåll.
Äntligen såtillvida att jag är nyfiken på hur stoooor vår stooora pojke egentligen är, är ju inte så sugen på att gå dit av andra skäl direkt. Ska även göra BOEL-test idag.
Hade tänkt ta en lång promenix, då jag tänkt börja en lite slankare vardag från och med idag....men det regnar....haha, tecken eller?!
Får väl ta på kläder efter väder annars... ut måste vi ju i vilket fall.




Yo I´m Mr Sunshine, wazzuuup?


Slut på semestermyset... Här är vi på väg ut till Hallands Väderö



Eddo har stött på andra suggor än sin morsa...



...och muränor... shit va mkt vatten!  Paradiset jue :)


Inte än min vän...inte än!



Om man lämnar en stump med vitkål i kylskåpet i, låt oss säga en sisådär 8-10 veckor, kan man få sig en smärre överraskning när man öppnar kylen...

Nu vaknade Mr Sunshine

Kommentarer
Postat av: CiliaH

En fika i veckan kanske kan vara på sin plats? Nyttig då alltså:D



Kram

2009-08-10 @ 11:24:14
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Emma

Haha va den hade växt vitkålen!



Mysiga bilder!

2009-08-11 @ 09:22:53
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback