Home sweet home

Morgonstund har guld i mun?
Numera vaknar jag med blodsmak i munnen...vad säger det om läget?
Pys har fått ovanan att vakna toktidigt :(
Imorse var det full rulle i bingen redan vid sex och det orkar inte denna donnan riktigt med när man vaknar av minsta lilla om nätterna.
Bara å gilla läget!

Uppe o tvättar, som vanligt så sover pys som allra godast då. Hans halvtimme är över sen länge ;) Tror han sovit i över en timme nu. Lyllo han då, skäms pojk som stojjar så med dina päron å sen har mage å gå å lägga dig!!

Helgen har spenderats i stugan. Pizza och mys på fredagen om jag minns rätt, kom ju givetvis inte iväg när vi skulle.
På lördagen var vi iväg och köpte kräftor, fikade på Göstas i Steninge och bara slappade.
Edvin "fyllde" ju 8 månader i lördags! Helt galet hur fort tiden har gått :( Det är inte mammas lille bebis längre utan en riktig liten kille. Han diggade sin första kräftskiva så mkt att han minsann INTE tänkte lägga sig, vilket ju var vår önskan. Så han fick sitta med å käka ostkrokar med sin kräfthatt på :)
Åkte hem tidigt på söndagen med avsikt att städa och röja härhemma....snicksnack...ser väl i stort sett likadant ut nu :(
Dock har vi skruvat dit lite lister i soffbordets nederkant så att gåstolen inte går under och Eddo således slår munnen i kanten, skötbordet är ett minne blott, babyskyddet är rent och ska läggas ut till salu likaså babybjörnen...

Planerna annars för dagen är få...tvätta klart, försöka få ut lite blocket-annonser i nästa sovpaus, testa ännu några gungplatser i omnejden möjligen. Vädret verkar helt ok iaf...

Jaha, nu har han väl sovit 1,5 timme! Å jag som slängde i mig gröt och kaffe som vanligt för att slippa sitta med det när han är vaken....trollbus!

Nähä, det är dags att ta tag i den här kroppshyddan nu känner jag. Fick en massa kort överskickade från svärfar som han tagit i sommar och näe jag blir fan äcklad! Förut har jag liksom tänkt lite i banorna att "nja, men näe det är ok att va lite fluffig i volangerna när man precis fött barn"... mm... precis fött barn....för åtta månader sen ja!!
Pust...så nu får det bli allvar! Chokladen som läskar så i köket är bannlyst, läsk is a no-no, luncherna (som jag ju faktiskt bestämmer helt över själv) ska va matiga och nyttiga och sen måste jag börja ta lite längre promenader igen.

Nä...nu ska jag passa på å surfa runt lite innan pysen vaknar igen.

Happy monday!
Ska kika på en lite nättare sulkyvagn, den här stora klunsen underlättar inte direkt mitt ryggont har jag märkt.


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Tjippelivipp Sickan och Eddo!

Lekdejt denna vecka blir kanske lite omöjligt eftersom det är Mickes sista semestervecka och vi har en del att ta tag i fortfarande härhemma :( Men nästa vecka är vi på banan igen och då tycker jag att du och jag tar och kör en massa långpromenader så vi blir snygga mams igen.



Puss på er!

2009-08-17 @ 12:56:26
URL: http://ugglehuset.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback