Lugn och ro!

Ahh, här sitter man och plitar några rader...adventsljusstaken i köksfönstret här jämte är tänd och jag hör fotboll från tv:n i rummet jämte. Edvin sover sen lite mer än en timme och jag ska snart joina honom.
Stackarn har världens tråkigaste rum! Där står typ en lampa, en säng, en tältsäng (!), några flyttlådor och så en fårskinnsfäll på golvet...
Vårt sovrum är väl det rum som är någorlunda beboeligt just nu....ja köket möjligen oxå, men jag har tusen skåp att sortera och möblera om i... fick hjälp att packa ur alla flyttlådor till köket i söndags, men allt hamnade huller om buller så jag får ta en dag att känna in hur jag vill ha allting.
Jag har faktiskt lyckats få upp gardiner i både kök o v-rum idag :) Aningens för långa, men heeey?!

Edvin sover iaf gott här, vaknar å äter välling en gång per natt numera och ligger och gosar länge om mornarna. Mange tackar väl sin goda stjärna för att han inte vaknar oftare, eftersom det är han som fått krypa ur täcket de senaste nätterna :P
Han ska åka å jobba imorrn igen, jag känner mig såpass återställd att jag kan klara av en lugn dag härhemma (tror jag). Var hos sjukgymnasten idag igen och hon "mobiliserade" ryggen på mig (läs: knådade och vred och vände hårdhänt) och sen fick jag återigen ligga med den ljuvliga TNS-apparaten i en kvart... jag ska fortsätta göra mina övningar och har en ny tid igen på fredag, hon menade på att hon har svårt att släppa en klient som kommit in med så svåra smärtor som jag hade och iaf ville att jag skulle komma en gång till.

Efter besöket där passade jag på att handla en liten present, ett par kängor till min goa unge och en krans att hänga på ytterdörren.

Ikväll har Edvin badat badkar alldeles själv (han badade ihop med sin paps i förrgår men det räknas inte riktigt). Han är som vanligt mer vild än tam! ♥

Näe, nu slår ögonen snart ihop på mig... jag ska gå upp å lägga mig å fantisera om vad Edvins rum ska få för färg ;)

Pysspyss å gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback