Well well Nobel!

Jaha, sicket stohej! Ärligt talat kan jag inte bry mig mindre om att det är Nobeldag...
Gårdagen däremot firade vi med stort stohej, därav bloggtorkan...haha...
Vadå vilken dag det var igår?!?!?
Skojar du?  :/
Tamejtusan det var min namnsdag! Min och sisådär dryga 300 000 andra svenskors dag med andra ord, snacka om något att fira ;)

Vi firade dagen med att åka till jobbet och helt gå loss i lussebullehyllan :P Det finns INGA lussebullar som är i klass med Statoils, det är ett faktum. (Skulle isåfall vara de made by yours truly förstås!)
De har ju renoverat klart där nu oxå, blir öppet å fräscht.
Eddo somnade i bilen dit så vi tog en promenix med vagnen i området. Kikade lite på Jysk, Willys och ÖB när vi ändå var i farten...har haft lite småplaner på att utsmycka framsidan med en ljusslinga, men jag fick lite beslutsångest över hur lång den måste vara och hur i hela friden jag ska ha den...så det fick bli ett senare projekt.
Hem å luncha, böka och stöka lite till... Efter MÅNGA om och men somnade trötter som inte sov mer än 40 min på förmiddagen.
Fick lite gjort, bland annat diska...fyfan va tråkigt! Blivit bortskämd med diskmaskinen märker jag. Får hoppas det går koppla in den snart, UTAN att behöva betala 4000 för det....grr
Mange kom hem, vi åt världens godaste korv stroganoff och sen badade jag och lillpys-vilden innan han fick välling och somnade senare än vanligt.
Inatt blev det en flaska välling igen :( Eller ja...litegranna välling för det hände en olycka i sängen vilket var märkligt.
Jag får ju ta Edvin på armen när jag går ner i trappen (gäller att vara pigg i fötter och skalle!) för att värma vällingen och allt var frid och fröjd när Edvin gosade på min axel medan jag gick och skakade flaskan hela trappen upp igen.
Lägger ner Edvin i sängen och SPLOOOSH säger det och hela flaskan rinner ur när han tar den till munnen. VAIHELVETE?!?!? Välling i hela sängen och över hela Edvins rygg :( KUL!

Jag tror fan det här huset är haunted...

Idag vaknade vi när Mange gjorde sig klar att åka till jobb....gäääsp så tidigt!
Hittills idag har vi inte gjort så mkt, Edvin sover redan så jag har tagit en dusch (ja, trots vattenbrist i stan?!) och sprungit med lite grejer upp å ner i trappen, sånt som är omöjligt när E är vaken för han står nere vid grinden och gallskriker om jag går upp....Fjantevante!
Får se vad vi tar oss för idag, regnar ute så jag är inte så sugen på att vara ute alls. Men imorrn kommer bovärden för nån elbesiktning och för att åtgärda lite felanmälningar från oss, så jag vill ösa ut tomma flyttlådor som nu blockerar hallen :/
Inga allvarliga fel egentligen, men bland annat har vi inga toaspeglar och så är Edvins element lite knas så man bara snurrar runt runt utan att kunna reglera värmen/kylan för nu är där KALLT!

Hmm...foton kommer! Ska nog rentav gå ut och fota utsidan nu kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback