7 seven sieben sept sette siete

Ja...sju veckor gammal är vår lille prins idag :)
Växer så det knakar gör han oxå, ska bli spännande att se hur mkt imorrn då vi ska till BVC.
Gissar på att han landar strax över 6 kg...

Helgen har gått fort och året har redan rullat över till februari månad!
I fredags hände inte mkt... Mange var hemma sent från jobbet och tog med thaikäk som käkades framför Let´s Dance. Gick å la oss ganska tidigt jag o lillen.
I lördags hände heller inte så mkt... var nere på stan en snabbis för att fixa presenter till My och min lillebror som fyllt år. En semla var från Kafferepet fick följa med hem...aj aj aj, dessa djävulens påfund! ;)
Igår kom min familj ner på besök :) Vi ramlade ur sängen kanske en kvart innan de stod här å ringde på...haha...
Vi tog det lugnt, gick en runda i det kalla vädret och köpte med oss lite fika och åt gott härhemma.
Lirade lite Rockband innan de åkte hem framåt kvällen.

Lutar visst åt att det blir päronbesök i helgerna två :) Trevligt trevligt! Så skoj när det händer nåt tycker jag...mår så mkt bättre då. Nästa helg sägs farmor å farfar komma! Får hoppas vi alla är piggelin då...
Jag är nästan piggelin nu, lite snorig å snytig bara. Lilleman nyser och hostar lite, lite snorig men långt ifrån täppt i näsan. Lite rosslig låter han oxå, men bara ibland så jag vet inte om det kanske bara beror på hur han ligger och andas?!
M däremot är fortfarande addicted to alvedon och nässpray :( Rädd att det bara kommer snurra runt runt runt med alla bacillusker om han inte går till doktorn å får nåt emot det. Hans hosta väcker ju lilleman titt som tätt och när han är så krasslig vågar jag inte låta honom pyssla för mkt med pysas --> ingen avlastning värd att nämnas med andra ord :(

Årets semlekvot är snart uppfylld och det är lååångt kvar till riktiga semledagen väl!? Fy Sicka!
Får bli en nyttigare vecka nu...(börjar mitt nyttigare liv efter det att jag druckit ur mitt glas med coca och sista rutorna marabou mintkrokant) FYYY SICKA!
De där 3 kilona (eller ultimata målet på 7 kg) kommer sitta långt inne om du fortsätter såhär!
Vår "mammatråd" på Familjeliv har utmanat varann att gå med stegräknare framöver ;) Letade fram min men den var slut på batterier så jag får avvakta lite. Målet för de flesta verkar vara 10 000 steg (beror ju lite på vad man har för personligt mål förstås!) och det ska jag fanimej också klara...

Näe ska passa på att göra mig lite lunch nu när prinsen sover... mamma dumpade en massa snabbfix-mat till mig igen ;) Får se om jag hittar nåt där eller om jag helt enkelt ska nöja mig med å göra en sallad...

(cocan och chokeladen behöver ju lite hälsosamt sällskap därnere!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback