Åtta plus en

Tisdag...
Blir helt dagvill av att gå härhemma, tur man har några små notiser i sin filofax annars hade jag varit helt lost och kvar i januari!
Helgen har rullat förbi. Lördagen innebar besök, svärisarna kom ner runt lunch och vi käkade lite frallor och småpratade. Pysen fick en helskön mössa och en Molo-dress :) Tackar!
Vi knökade in oss i bilen och körde ut till Hittarp och tog en lång skön promenad.
Hem å käkade gott, svärmams hade med sig god mat. Semlefika och schlagerfestival (som jag tackålov missade det mesta av...haha...pysen skulle nattas) förstod inte riktigt tjusningen med den där duellen?
Hörde lite av alla låtar och tyckte väl i stora drag att det var rätt som gick vidare...de bästa av rätt käääässa låtar.
Sen blev det HippHipp-maraton :) Jättelängesen man såg på, men OJ va skoj det är! Så sjuka hjärnor...

Söndag... sovit rätt gott, pysen var inställd på 3 timmar under natten, åt vid 12, 03 och 06... Åt frulle och satte oss i varsin bil upp till Halmstad och Frösat. Härlig sol ute så vi tog en promenad även där, tittade till havet bland annat. Passade på att käka söndagsmiddag på Gillbergs, blev en söndagsplanka som satt fint i kistan :P
Pysen har klarat av många "första" nu...haha...första gången i stugan, första gången vid havet och första restaurangbesöket avklarat! :) Det sistnämnda gick faktiskt ganska ok...vi var nog lite småsvettiga både jag och M över att det skulle bli ett fasligt liv...
Körde hem å sen började det där livet vi fasat för....my god vicken unge till å skrika :( Gjorde ont i hela mig för att jag inte förstod vad "felet" var. M försökte avlasta mig men resulterade bara i att han skrek så han blev hes och kippade efter luft... Så vi hade nog en sisådär 4-5 timmar med mer eller mindre konstant gallskrik :( Det sänker väl även den bäste föräldern hoppas jag...mådde riktigt skit. Till slut somnade han iaf...och vi oxå, så frid och fröjd alles gut.

Igår hade vi tid hos barnläkaren finally...en dag vi bävat efter båda två :( Den där kallelsen har suttit länge på kylskåpet och inte fått så mkt eftertanke, förrän den senaste veckan.
Förmiddagen var lite jobbig, så mkt "tänk om" som rullade i huvudet på en. Tiden gick iaf fort och vi hade tid vid 13.00 och skulle enligt kallelsen vara där en kvart innan för vägning och mätning. Kors i taket så var vi i god tid där... vägdes och mättes, 6100g nu och 61,5 cm. Sen fick vi vänta...och vänta...och vänta...lilleman blev mer å mer rastlös men skötte sig ändå jättebra. Jag fick gå där i korridoren och vagga med honom för han hade med näppe somnat i vagnen på väg ner till sjukan. Tycker inte det är ok att läkaren sen kommer vid fem i halv två och inte ens ber om ursäkt för förseningen? Eller är jag tjurig?
Iaf så fick vi goda nyheter! Lillemans skallben verkade ha rättat till sig bra så operation är uteslutet nu...YEY! Troligen har de bara legat lite omlott i kanterna när han föddes och sen rättat till sig i takt med att huvudet växt.
Underbart!
UNGE till å skrämma upp oss päron egentligen... sen han låg i magen har vi sen första ultraljudet haft saker som hängt över oss och som vi oroat oss för. Först hjärta och njure...sen njure nr 2...sen höft, njure och huvud...gahh
Men det är väl så det är att vara förälder? Ett ständigt oroande?

M tog en halv pappadag så han följde med oss hem sen, köpte fika på kondiset för att "fira" beskedet vi fått.
Kollapsade i sängen sen och sov alla tre en stund :)
Efter lite pappamys så somnade pysen runt halv nio och sov...och sov...och sov... Hoppades att han skulle vakna alldeles strax då vi gick å la oss strax innan tolv, men OJ jag somnade och slumrade lätt fram tills halv två (!!!) då han vaknar och är hungrig. Åt, somnade om å lämpades över i egen säng...
Ganska skön natt med andra ord, tog väl över honom i min säng runt 5 och så gick vi upp halv nio nånting.
Haft en pussig morron, unge till å ha goa kinder att pussa på!
Nu sover han igen och jag sitter å hinkar kaffe...behövs trots ganska soft natt.

Tvättid om en timma... meck å tvätta nu när man har honom, får ta honom i bärselen så jag hoppas han hinner vakna och bli på bra humör tills dess.
Annars har jag inget planerat för dagen, ska väl ta en tur med vagnen sen när tvätten hänger på tork. Hade tänkt ta en tripp till FlowerTeam men bilen försvann visst iväg till Malmö idag så vi får skjuta på det. Blommorna tog lite väl mkt stryk där runt jul så vi har 2,5 levande blomma kvar i vardagsrummet :(
Ska nerom stan imorrn så jag kanske hittar nåt fint därnere...

Jahopp...borde uppdatera mig lite om läget i världen. Känner mig helt världsfrånvänd efter en helg utan dator och nyhetssändningar...
Å så har jag ju ett gäng favoritbloggar att plöja igenom ;)

Tjohopp!




Glad kille! Idag 8 veckor+1 dag.
Han har börjat tappa/byta(?!) hår... eller som vi säger "alltför lik morfar" och börjar tappa håret uppe på huvudet.
Ska han månne bli blond iaf?! :P
Fotograf: Farfar





Kommentarer
Postat av: Icka

Det är ett ständigt oroande hela tiden.. =( men det är väl bra för det måste ju betyda att de betyder allt för en?! Tycker förresten att han börjar bli mer och mer lik Mange nu! =)

2009-02-11 @ 12:54:18
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback