Det var väl f*nimej på tiden!

...tänkte jag när jag hörde att kronprinsessan och Danny-boy äntligen fått tummarna ur.
Sen blev det brainlock...följt av tankeflöde de luxe...
Vaddå på tiden?!?
Slog ju mig snabbt som attan att de varit tillsammans lika länge (7år...jag upprepar: SJUUUU ÅR!) som jag och min käre "prins".
Så ja...det är väl fanimej på tiden att jag ska få lite bling-bling jag oxå *arg*

Nog om detta!

Tisdag idag...på schemat står föräldragruppträff numero uno. Kan inte säga att jag är så sugen...tyckte förut det var en alldeles lysande chans att få träffa andra mammor och knyta lite kontakter med jämngamla till lillsudden. (nä han ska då INTE spela hockey...hans mamma vill ha hans tänder hela å fina...ja när hon inte har det själv ska hon propsa på att han ska ha det iaf! Han ska bli tennisproffs...tennisproffs med munskydd!)
Men nu har jag ju en liten mammagrupp som jag så mkt hellre umgås med... så vi får se hur första träffen blir idag, känns det som waste of time struntar jag i det framöver.
Efteråt har vi fått tid till mammasamtal...det var frivilligt, men jag valde att göra det för man kanske har nåt som trycker?!
Det är tydligen nån typ av "kryssa-i-rutor-test" som avgör hur man mår.
Mange a k a  "prinsen himself" sa igår att han inte upplevt mig så speciellt mkt mer rubbad än vanligt...tack älskling! Han vet verkligen hur man spär på karmakontot...

Lovely väder ute... ska traska ner till söder sen.

Igår tog vi en promenix i det lika underbara vädret...hamnade "bland parabolerna" haha
Handlade lite blöjor på Willys å gick hem. Fick lite spontanbesök av Lajzan å sen vips så var det kväll och M stod i hallen!
Hinner inte gå så lång tid innan lillsudden vill sova, men han vaknar ganska så tidigt för käk å har sen svårt att somna om. Jag som lagt mig för å läsa och tappar tålamodet att behöva stolpa upp->stoppa i nappen->lilleman somnar pronto-> jag lägger mig å hinner läsa en halv rad-> plopp, nappen flaxas ur å det gnälls->stolpa upp...ja...ni fattar!
Så jag tar resolut ungen på armen å går ut i soffan där hans far sitter ont anande ;)
De fick sig en mysig stund i soffan innan de hamnade med blöjbyte inne på tjotta...antar att det kan ha varit det som gjorde att han inte kom till ro i sin säng för efter magen gjort sitt blev han trött å ville sova. Mange fick ta hela nattningen å han var såå nöjd med att det funkade :) Jag oxå, för jag fick läst ganska många sidor! Haft lite abstinens med mitt läsande faktiskt...van vid att alltid läsa innan jag somnar.

Jahopp...näe om man skulle ta tag i dagen. Ska nog gå ner å ta en snabbtitt på Lindex å Kappahl på Söderpunkten... behöver fler brallor till pysas. Det är en liten tjockis vi har, 56orna med mudd är oxå för små nu så vi behöver förnya garderoben lite ;)

Idag vill jag ha post...sådeså!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback