Dra på trissor...men vet ni vad?

Lilleman har sovit hela natten i sin egen säng! :)
Haha...så otroligt skönt att få ha hela min binge för mig själv, MEN ensamt då jag är van vid att ligga och titta på mitt lilla underverk då jag vaknar till titt som tätt.
Han vaknade med tre timmars mellanrum(som en klocka!), fick lite käk så han blev dåsig eller rentav somnade å sen la jag bara över honom i sängen där han snusade sött...
Hade lagt min tröja som jag haft under dagen jämte på honom på kudden och när han lades ned snusade han in hela ansiktet i tröjan ;) mamma är BÄST, helt klart....jag ska stoppa in hans snuttefilt/nalle under tröjan här idag så kanske han kan ligga å snusa med den inatt.
Varför har jag inte gjort det här innan?
Sanningen är väl den att jag tyckt det varit för mysigt att ha honom där mellan oss...och att jag trodde det skulle va jobbigt att behöva släpa honom mellan sängarna för att amma. Latmask, yes sir...

Skön start på dagen alltså!
Hade tänkt köra ut till Pålsjö skog för att promenixa med några andra mamas men dels så snodde Mange bilen idag igen å så har det varit lite gnälligt å snörvligt/rossligt (?) på morronen här.
När vi vaknade var det strömavbrott...tacksåmkt...lätt å byta blöja med en ficklampa som enda belysning då?! Strömmen kom väl tillbaka strax innan nio.

I måndags ringde jag till vår bovärd å "felanmälde" våra föns
ter... sa att vi har det jättekallt och att det drar ifrån fönsterna å han sa att han la in det som en arbetsorder och att de skulle ringa mig så fort som möjligt... nu är det onsdag! Tänk om vi nu haft det SVINKALLT?!? (vilket vi har när det blåser ute för våra fönster läcker in från alla håll och kanter...det till å med fladdrar i gardinerna!)
Har de inte ringt inom en timme ska jag ringa igen å undra om det verkligen är meningen att ens spädbarn ska behöva sova med vantar å mössa? Han kryper ju ur täcket med armarna och blir som en isbit om händerna :(
Jag har ju varit förkyld i stort sett hela tiden sen vi flyttade hit...gissa vem som sovit närmast fönstret? Jo jag... Nu har vi bytt sida i sängen iom att spjälisen inte ska/kan stå vi fönstret...vem är sjuk nu? Jo Mange...
Katastrof... fixar de inte det så får jag väl ta saken i egna händer å spackla igen fönstret så det aldrig gå å öppna igen eller så kräver jag hyresavdrag då vi får börja sova i det rum varifrån det blåser minst.
ARG!

Planerna för dagen är få... får väl se om vi piggnar till å tar oss en promenad på egen hand. Inte jättelattjo väder direkt...
Imorrn hoppas vi kunna ta en promenad och fika med Angelica och Amir :)

nähä...frukostresterna går uppenbarligen inte ut i köket på egen hand...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback