Hoolabalooo!

Hejtjipptjena!

Jösses vilken nasty dataskärm jag har ser jag nu....dammig till tusen!
(som resten av huset då dessvärre)

Fredag idag :)
Sovit länge och ganska så gott inatt faktiskt, pysas har käkat tre ggr tror jag men jag minns bara vid 3 och 6. Vaknade upp å kollade ut genom fönstret å blev genast lite "lissen i ögat" då det kommit snö inatt :(
Jag har då INTE beställt nån snö....grr
Vi hade tänkt strosa ner till söder och fixa in pengar på mitt konto och köpa vantar till pysas, men nu har jag absolut ingen lust att gå ut alls. Så dagens promenad får helt enkelt vänta, i hopp om att snön ska gå upp i rök...
Ska ta å koka mig en kopp kaffe och ta tillfället i akt att plocka lite härhemma, pysas sover gott i vagnen ;)
Tröskeltricket funkar perfa härhemma! Bara å rulla honom över tröskeln ett par ggr å så sover han prima...(tilläggas bör kanske att vår lgh är handi-anpassad och alltså
inte har några riktiga trösklar?!)

Hade återigen en jäkligt intelligent fundering imorse....men allt kaskadkräkande fick tanken återigen att försvinna....
Hur kan en unge ha sånna kräkdagar ibland?!? Igår kom inte en enda spya...idag har det redan resulterat i att tvättkorgen är en pyjamas, en tröja, en bh, två handdukar och ett par strumpor rikare...

Nu kom jag på en annan tanke som slog mig igår... att jag skäms litegrann! :(
Sen lilleman kom har det dimpt ner presenter ifrån höger och vänster och det slår mig att jag aldrig ger andra några presenter... Fått fina kläder ifrån mina kusiner till exempel, senast igår kom ett brev med en fin tröja. Men gav jag dem några presenter när de fick barn?! Nope... :(
Jag kan ju inte heller skylla på att jag bor så långt ifrån, för de bor ju lika långt ifrån mig som jag ifrån dem!!! Å så finns ju post...
Får nog lägga hela första föräldrapenningen på lite payback-presenter...helt enkelt...




En kopp kaffe innan pysas vaknar....jatack!

Kommentarer
Postat av: Lajzan

Kaffe?,,, vad är nu detta? haha ;)

2009-01-25 @ 09:01:05
URL: http://lizzaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback