Sömn, kära sömn!

Nu har jag förstått vad alla som frågar "Får du sova nåt om nätterna då?" menar... jiiiises pajk!
Från sju igårkväll tills imorse har Edvin inte velat insjunka i nån större djupsömn :(
När han väl somnat har det antingen varit med min tutte i truten eller så vaknar han av den snorandes och snörvlandes fadern som legat och hostat/nyst i stort sett hela natten.
JIPPI!
Så i morse var jag så trött att jag såg stjärnor! :( Det tär på krafterna att vara ensam med lilleman om dagarna när han inte vill sova, sen är han så mammig att pappa inte duger alls om kvällarna och så är ju nattpassen oxå mina iom att M inte har några bröst och behöver sova då han jobbar.
PHUUU...
Trots tröttheten hoppa jag upp strax innan nio och tänkte försöka mig på en dusch (brukar kunna ta en snabbis om kvällarna annars) men då jag precis schamponerat in skallen hör jag ett ljudligt missnöjt tjut ifrån sovrummet...
Var i valet och kvalet om jag skulle orka med mamma/bebisfikan som vi var inbjudna till idag, men som tur var så gjorde vi oss i ordning och åkte hem till Linda och fikade. Var 8 mammor och således 8 små bebisar i ungefär samma size....trodde nästan det skulle bli ett evigt tjutande med 8 så små men de skötte sig exemplariskt måste jag säga...chockade?! haha

Vi radade upp kidsen för lite plåtande :)



Ser ni min trötte lille goe-unge?!?



Tadaaa, det är han som siktat in sig på Adéle och hennes mumsiga strumpor!
Lånade en bild från en av de andra mammorna, hon lyckades fånga våra små ur en lite bättre/annan vinkel ;)


Edvin, Adéle, Felix, Hugo, Tyra, Emil, Matilda och Anton

Var väl hemma igen runt halv två....åt lite paj och gick in sovrummet för att gemensamt kollapsa...haha...
Fått två timmars åtråvärd sömn nu iaf. Daddy kom hem (ni ska ju inte tro att sjuklingen är hemma från jobb?!) och intog fosterläge i samma ovan nämnda rum och jämte ligger en minst lika trött son (IGEN?!?!) och sover.

Nu ska jag se om jag hinner ta hand om gårdagens torra tvätt och laga oss lite mat innan lilleman vaknar....

Tjipp tjohej!

Kommentarer
Postat av: therese

vilken hög med sötnosar. väntar bara till dom är ett år.... då ligger dom inte så stilla:) då sitter dom på bordet eller i nån låda.... jag vet vi har tarzan här!kram på er å krama om den lilla knubbise:)ha det gott.

2009-01-22 @ 21:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback