Näst sista

Näst sista semesterveckan här nu (ja för vissa då, jag har ju inte semester direkt!)
Vad pysslar vi med? Vissa dagar händer mer än andra, var ju ett tag sen jag skrev nu (igen, jag vet...men datorn blir liksom bortprioriterad).
Vi har bland annat varit på Hallands Väderö, ett jäklars skumpande i båt för att komma ut till en ö där man såg en fyr, lite natur och trampade i fårskit.... (ska sanningen fram är jag bara bitter för att kiosken där inte var öppen å jag var grymt sugen på glassen som jag utlovats!)
Käkade iaf god mat på Hamnkrogen i Torekov och fyndade lite på Rackarungar och Teddykompaniet.
En dag åkte vi till Varberg för att besöka Fun City, nåt äventyrsland-aktigt som låg mitt ute i ingenstans. Vi har nu döpt om det till Not so fun city, kändes lite som om de köpt upp en massa sletna attraktioner avlagda från andra äventyrsland... Hade väl iofs kanske haft lite roligare om vår treåring inte varit så feg å vägrat göra allting han förut varit så stursk över. Tur jag hade lite rabatt in där och att inträdet var billigt....
Åkte in till Varberg å käkade lite istället, ooooooooch håll i er! När vi ändå "var i krokarna" så ramlade vi inom Ullared!
FYYYYFAAAAN, jag åker ALDRIG mer dit när folk har semester och tydligen inget bättre för sig :( Å om jag skulle envisas med att åka dit alls så åker jag utan Mange å Eddieboy för han tycker INTE om att åka vagn längre så jag hade honom på armen 90% av tiden där.
Jag hade ju sett fram emot MQ:s outlet där, men den visade sig ha hunnit stänga innan vi hann dit....suck!

Förra veckan var vi hemma i Hbg en snabbis för det var äntligen dags för vår "Ladies Night" i Ugglehuset :)
SOM jag har längtat efter mina töser!
Vi hade en jättehärlig kväll med god mat, god dricka och mkt skratt men även en och an
nan tår. Ciliah har lite bilder från kvällen i sin blogg, kan väl inte annat än tacka (?) för de fina bilder som ligger där på moi....passa sig fröken för av nån anledning har jag kort på dig i ganska blygsam klädsel ;)
Dagen efter var jag aj aj aj så bakis! Men det var det värt....

Vad har vi mer gjort? Vi har målat, målat och målat.....Mange har snickrat en spaljé som han är sjukligt stolt över. Vi har fyndat lite på Smått igen....de hade 70% rea på mkt fina plagg, bland annat har Eddo nu en superfin GRÖN (!) wct-overall från NovaStar :)
Igår var vi på nån bondgård där vi kikade på diverse djur, bland annat hade de små söta får och kattungar :)

Planerna den här veckan annars är få, troligen åker hela familjen (ja alla familjerna då) till Göteborg på torsdag och gör Liseberg osäkert. Sen blir det ju Gbg på fredag oxå då vi ska gå på U2 :)
Får se hur det går med barnpassningen där.... Eddo är inne i en riktigt gnällig period just nu, tjurar ihop fullständigt titt som tätt :( Det blir både gula och röda kort för hans del.
Tur han är så söt och go mellan varven så man inte kan bli särskilt arg på honom :)

Nu har han och hans pappa sovit förmiddagslur nr 1 färdigt så nu är det dags för lite underhållande av pys.....redan gnällig och håller på med sin nya grej....att andas med näsan högt och fort och låta som en gris ;)

Nu är han oroväckande tyst nånstans! Dags å sjappa!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Låter som ni har en mysig semester, härligt :) njut nu av sista veckan! kram

2009-07-29 @ 06:09:27
URL: http://metrobloggen.se/evsi
Postat av: CiliaH

Hehe, de finaste bilderna på dig har jag sparat på datorn kan jag meddela ;) De andra damerna lyckades inte fastna på bild däremot, undrar om det var för att jag satt mitt emot dig hihi.



Tur er semester snart är slut så att man kan få se dig lite oftare igen.



Kram

2009-07-31 @ 14:57:19
URL: http://ugglehuset.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback