6-månaderstrots?

Trotsålder har man ju hört talat om...typ när de är sisådär 3 år och upp till 20?
Men har ni hört talas om 6månaderstrots? Inte?!? Kom då hem till mig så ska ni få se... ;)
Stundvis så kan jag bli skogstokig på min goa lille kille...
Förutom sitt trotsande så är han inne i en nypa-riva-slita-period, vilket INTE uppskattas då man spenderat lite tid i solen och därmed fått en lite för solkysst hud på sina ställen. Har ett sår på min näsa där han rivit hål till å med... :(
Men det är bara mig han är så hårdhänt mot, Mange får sig ett kärleksdrag i håret på sin höjd.
Love hurts huh?

Idag har vi haft en dagsutflykt till stugan, fick tuppjuck på å sitta här å mögla. Köpte oss en liten plaskepöl till kiddo så han har premiärbadat (ja utomhus iaf, inne har vi redan badat) i Frösakull. Havet får vänta ett bra tag.
Imorrn ska M jobba sin sista dag, ja det är han som har semester...dahh...som om! Men sen blir det väl en sisådär 7-8 veckor iaf.
Vad jag å kiddo ska hitta på vet jag inte riktigt än?

Hoppla hoppla, idag hamnade jag nog i en sån där arga-lappar-i-tvättstugan-dispyt! hihi
Jag tvättade första passet 7-11 och gick ner vid tjugo i elva för att tömma maskinerna och hänga upp det sista i torkrummet, samtidigt körde jag lite nyss tvättade handdukar varma i torktumlaren innan jag skulle hänga upp dem i torkrummet oxå. Hann inte köra dem torra så jag tänkte att jag kortar torktiden liiiite iaf.
När jag står å hänger upp tvätten kommer en dam ner med en stor påse men den sätter hon in i torkrummet jämte och går igen...Jaha, inte tänkte jag mer på det...tar ur mina handdukar, rensar filter, torkar av maskiner och hänger upp tvätten i torkrummet.
När jag kommer upp i lägenheten ser jag på klockan i köket att den är 10.55.
Vi busar lite här hemma och lilleman sömnvägrar så vi bestämmer oss för att åka till stugan iaf. Min tvätt är ju lite halvtorr då vi tar beslutet så jag går ner å hämtar med den tänkte jag.
När jag kommer ner i tvätten så möts jag av en lapp där det står " Tvättid är till 11.00!!!"
WHAT?!?
Då tänder Svensson till på alla cyllindrar (lillemans sömnvägran kan ju haft viss katalysatoreffekt!) så jag komponerar ihop en lapp jag oxå minsann. Sen har jag ju förstås inte varit nere i tvättstugan...hade varit kul å se om kärringajävlen (ja så får hon minsann heta nu) rört lapparna iaf.
Dårhus tamefan!

Det börjar snart bli läggdags här....inser ilskt att jag missat Morden i Midsomer. Vi har sett fotboll här, jäkla mkt mer underhållande än landslaget det där. U21-spelarna är så mkt hungrigare och de KAN ju göra mål.

Eddieboy har blivit liiiiite bättre på att äta mat här nu. Igår åt han en halv burk Biff Stroganoff faktiskt, rekord!
Vällingen går jättebra, liksom gröt och fruktpuréer.
Har övervägt att sluta amma dagtid och bara hålla mig till nattammande, lillpys nypfasoner får mig att skrika i högan sky nämligen :(
Hur fasiken kan man få honom att inse att det gör ont? Han tror ju bara man leker när man tar bort handen gång på gång och håller man fast handen blir han pissed.

Näe, jag ska ta en snabbdusch å sen hoppa i säng. Luktar sol blandat med solkräm, inte så jättehärlig odör direkt.

Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback