Goddag juni!

Ja nu basunerar vi ut att det är riktig sommar! :)
Jag har dammat av sandalerna och målat tånaglarna så nu jäklar är det sommar! (idag oxå iaf)
Har haft en mysig och varm helg i stugan.
Kom dock iväg sent i fredags då vi faktiskt lyckades kränga iväg symfoniorkestern till nån tanta i L-krona. Den annonserades ju ut till skampris å hon har ändå mage att fråga om priset var diskuterbart...tur för henne att  Mange bara ville bli av med skiten så han gick med på 1800 : /
Kom iaf fram till stugan å var vrålis så det blev en CiaoCiao från Gillbergs :) Sååå gott, är du i Frösakull nån gång så måste du testa denna pizza!
Sen var det inte många knop innan vi kollade in ögonlockens insida.

Lördag
Mange hade lite ärenden på stan så vi åkte in å kikade lite oxå. Jag trodde mig ha glömt pyjamaser till pys (vilket jag inte hade...gahh, men nu har han så det räcker!) så det blev två nya, sen hade de utförsäljning på Jepson så det blev äntligen den där grön/mint-randiga overallen till pys :) Jag köper inte så mkt märkeskläder, men när det är 30% rabatt å jag suktat efter denna fina så länge...ja då stod det Edvin på den helt enkelt! ;)
Jag hittade mig två par shorts (vad sjutton hade jag på mig förra sommaren??? jag har ju bara ett par highwaterbrallor sen förut...) å Mange köpte två t-shirts å två par skor :)
Sen var han iväg å köpte min present från Edvin oxå...hihi
Solade hela eftermiddagen sen, trädgårdslanden fick sig lite kärlek och vi grillade goda grillspett sen till kvällen. Ahhh det är sån balsam för själen att vara där :) Dessutom blommar ju rhododendronen (ja jag orkar inte googla stavningen så ni får ta den som den är här tackskaniha!) så det är härligt att bara sitta i bersån å njuta av alla humlor som jobbar på högvarv därinne.
Ja det var fel fruntimmer som vann Robinson måste jag tillägga...Anna skulle ha vunnit om det tvunget måste blivit en tjej, men Jarmo var ju den mest sanna överlevaren so to speak.

Söndag
Vaknar av lille pys på min första Mors Dag :) Jag fick en Wasser Maxx av mina hjärtan ♥
Sen kommer Lukas inrusande och busar med oss en bra stund....han är mer vild än tam! Men MiniMe tycker att han är väldigt intressant för han rör ju sig o flänger runt å stojjar å stimmar runt honom. Men det kan även bli lite läskigt...
Söndagen gick i samma anda som lördagen bortsett från stadsturen....å så grillade vi korv istället...
Sol sol sol :)
Åkte hem sent igår för E's skull...

Å här är vi nu :)

Idag är det 6månaderskontroll på bvc (vid 5,5 månad?!?) och sen poolplask å sol i Hum Hum Humlegården!

Skitsur E så vi får sätta punkt här...haha





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback