Som ni kanske förstår...

...så går bloggen lite på sparlåga nu när det "firas" semester ;)

Vi har det såååå gott här i Frösakull allihopa, haft superväder (trots lite blåst) och i torsdags hade vi 29orna här som nattade över. Grillade gott och hade det mysigt ihop.

Igår blev det en Sicka-Edvin-dag då Mange åkte en "snabbis" hemom för att hämta babymonitorn som varit iväg på lagning (?) och hämta lite post och så. Snabbis kan man kanske inte kalla det när han fick stå i bilkö skiiitlänge pga en olycka på E6an...
Kollade fotbollen och käkade pizza igår, jääädrar så synd att Sverige åkte ut...snöpligt att det ska avgöras på straffar :(

Idag har vi flängt en massa på förmiddan...allt för att hitta "rätt fesk" :)
Svärmor/far kom ner idag å vi hade lovat stå för middan å då tänkte vi grilla lite fesk (=FISK) å testa nåt nytt.
Först var planen gös, men vi fick inte tag på nån såklart så vi fick tänka om och ta nåt annat, därav allt flängande. Till slut så blev det iaf det här. Aldrig grillat tonfisk innan, var väl helt ok men smakade inte så jättemkt. Jag avskyr ju tonfisk på burk i vatten eller olja, det är kattmat enligt mig....haha
Premiärbadat har vi gjort ikväll (svinkallt, sen när blev jag en badkruka?!?!) och sen blev det jordgubbar med italiensk glass från Riccardos i Möllegård...It's a must-have numera, damn så gott!

Näe....ska väl gå å lägga mig nu, lillepys har vaknat alltifrån 6 till halv nio de senaste dagarna så man vågar inte hoppas på att han sover "länge" imorrn.
Ingenting på agendan, skönast så :)

Heeeeeeejdå

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Vi hade det supermysigt trots en labil mamma :s Mitt humör åkte som en jäkla jojo igår. Så nu får vi se hur det blir idag!



Svärdfisk är annars en hit att grilla. Jag gillar tonfisk med, men svärdfirren är bättre.



Kommer ni ner åt hemmet ngt i veckan som kommer eller?



KRAM

2009-06-28 @ 08:28:51
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Angelica

hihi har inte fattat förrän nu att ni inte är hemma.

2009-06-28 @ 09:42:25
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: Sofie

jag älskar visst kattmat, eller ja, tonfisk på burk :) höhö

2009-06-28 @ 17:43:52
URL: http://sofiiiii.blogg.se/
Postat av: sofie

Man ska inte läsa din blogg när man är hungrig hehe..såg ju supergott ut!!

2009-06-28 @ 22:53:53
URL: http://sofiesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback