Tillbaks i Skåne

Tuddiluu! :)

Levnadstecken ifrån S & E här.
Efter fyra dagar i Småland är vi återigen tillbaka i Skåne. Kan inte påstå att jag saknat att sitta i den här trånga lägenheten direkt...
Sambon har man faktiskt saknat litegrann däremot. Han har nu rockat av sig ordentligt på SRF så det ska räcka tills nästa år.

Så vad har vi pysslat med?

Vi åkte upp runt lunch i torsdags. Bara njöt av lugnet på kvällen, Edvin njuter i fulla drag av alla uppmärksamhet han får :)
Köpte ju matstol på Ikea så nu är den in
vigd och han gillar att komma upp i vår nivå.

Fredagen spenderades till största delen tillsammans med Maggis och Nils :)
Vi kom fram till att det vore myspys att åka till Åseda och bada på Hälsans hus. Jag hade med mig en halv bikini (?) hem så den andra delen fick jag låna av mamsen. Blev förtjust i den delen så jag ska köpa mig en sån överdel själv oxå...
Minime fick låna en badblöja av Nisse :)
Trodde att det skulle bli lite kaos med badet då han somnade på vägen dit och inte vaknade ens när jag bar in honom på badhuset...fick väcka honom och klä av å på honom. Inte ett ljud sa han...
Bada var nog mysigt, han gav inte mkt ledtrådar till vad han tyckte egentligen. Sammanbiten var han och väldigt koncentrerad och intresserad av de större barnen som var i samma pöl å badade.
Nils är ett riktigt vattendjur och visade E hur man dyker.



Såhär sammanbiten är man när man badar...tydligen....


Tur att Yours Truly visar att hon tycker det är mysigt iaf...


Badkillarna :)

MiniMe ska nog göra karriär inom "hjulpillarbranschen" när han blir lite större...preeeciiis som morfar.
Man ser likheter va? (lite kalt på skallen och bra hörselförmåga...hihi)

Vad gjorde vi i lördags?? Tror vi bara tog det lugnt?! Hilfe, att man redan börjar bli så senil....
Igår packade vi oss i ordning ganska tidigt o trökte in mormor i baksätet och begav oss iväg till den tredje nollåttan i släkten och tillika sysslingen Linus. Hans mamma hade nämligen bjudit in oss på "plastparty" och jaaaa där samlade jag väl lite vuxenpoäng då jag faktiskt köpte på mig lite plast.
Var så roligt att träffa lite familj ♥
Passade även på att fota alla tre nollåttor med mammor, men min kamera låg så fint i väskan så...Vill nån vänlig själ maila mig några fina bilder? merci, vore jättesnällt.
Sen trökte vi in mormor i en annan bil då vår begav sig söderut igen. MiniMe var trött men halvsugen på att sova. Tog lång tid innan han fann ro och sen sov han inte sålänge utan vi fick stanna och prata lite och byta body (man blir svettig när man skriker och bär sig åt!).
När vi kom hem här var pappsen hemma och fick sig lite mys. Ett varmt och behövligt bad, en flaska välling å sen somnade man gott.
Även mamman somnade ovaggad kan jag säga!

Idag har vi haft en hemmadag. M är hemma och jobbar hemifrån (sa jag att han var ledig? ja men oj då, så fel man kan tro då....jobbar må och to visar det sig?)
Jag har gjort lite egen barnmat, kyckling i lite olika variationer. Kyckling och gröna ärtor/potatis gick hem här faktiskt...ska ju inte överdriva och mena att han tycker det är gott, men det gick NER iaf.
Har märkt av en viss "Nisse-effekt" sen vi träffade honom. MiniMe vill verkligen och försöker komma framåt heeela tiden då han är på golvet. Dessvärre får han inte framdel och bakdel på kroppen att sammarbeta...
Så än sålänge kasas det fram å tillbaka och runt sin egen axel. Men vips så går det nog :)

Nä nu ska jag ta mig lite "mellanmål"... kaffe och mormor-bakad Kärleksmums :P
Smal kan man ju bli en annan dag, right?


Tack alla för en härlig långhelg!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Välkommen hem:)

2009-06-08 @ 16:51:14
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Angelica

Halloj! Inte klokt vad han är lik sin morfar =)

2009-06-08 @ 20:22:14
URL: http://frubegovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback