Bananas!

Gahh... igår prövades mammahjärtat rejält må jag lova!
Det var dags för Edvin att få sprutor igen, men eftersom det gick så kalasbra sist var jag inte ett dugg nervös utan kände luuugn.
Bvc-tantan föreslog att vi skulle ge en liten dos sockerlösning i munnen som avledningsmanöver samtidigt som det kunde ha en lugnande och smärtlindrande (?) effekt...å då började det!
Edvin skrek så han blev alldeles knallröd och genomsvettig :( Redan innan hon ens tagit fram sprutorna...fyfan.
Och han fortsatte att skrika tills vi var på väg i hissen ner igen...gissa vem som var lagom genomsvett då?
Han somnade på vägen hem och fick sova en stund härhemma på balkongen.
Mös och trixade lite med den "preliminära" (?) antennkabeldragningen a la Mange som inte var alltför snygg, så nu har moi spikat upp den så den sitter fint och diskret istället. Själv är bäste dräng, right?

Pys är inne i en nä-nu-vill-jag-inte-sova-så-jag-böjer-mig-som-en-banan-eller-drar-ut-nappen-i-ren-protest-period just nu...otroligt enerverande för han blir istället dötrött och galltjuter.
Vaccineringen som ju som extra salt i såren kan man ju säga... verkar inte ha fått nån feber än iaf, han fick en panodil i förebyggande syfte igår men jag tycker han spyr nåt så fasligt utav dem....kan de va så?

Planerna för dagen är få... ska posta lite traderapaket och städa härhemma. La ut klänningen jag hade på bröllopen förra sommaren o fick 215 + frakt för den...inte dåligt med tanke på att det är en vanlig mammaklänning ifrån H&M :)
Skulle behöva tvätta lite, jag fattar inte men det verkar som om hela huset dumpar sin tvätt hos mig för det är alltid fullt med tvätt här :(

Näe, nu hör jag skönsång från spjälisen... dags å ta tag i dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback