Ok, vi mjukstartar lite...

Hej igen alla glada!

Haft en grubbel/bubbel/bryt-ihop-å-kom-igen-period, därav pausen.
Men nu känner jag mig lite sugen på att börja skriva av mig (allt KAN man ju faktiskt inte skriva här) jag ÄR en skrivande människa, skrivit mkt så länge jag kan minnas.
Sagor, brev, dagbok...

Idag känner jag är en bra dag dessutom. Fredag, helgkänning (ja den kan faktiskt infinna sig trots att man är mammaledig!) och så är det ju en lill-firar-dag dessutom :)

Min fina lille pojk har plötsligt blivit en stooor pojk, 5 månader idag!
Han firar detta genom att väcka mig med en roundkick i käkbenet, kladda gröt överallt och ingenstans... Det som väl kom ner, det kom upp igen när han busade runt i soffan....myyys

Har hållt oss sysselsatta senaste tiden, det har varit födelsedagsfirande, mys i stugan, långpromenader, frossardejter, smålandsbesök, babycafé, picknick i regnväder och mkt mkt mer :)



En bild blev det från stugan, sen la kamerabatteriet av...som vanligt!


Cecilia och Matilda på frossardejt. C som är nyss fyllda 25...hmfp ;)


Trött och  nöjd kille på födelsedagskalas!


Tuffingen Amir charmar under vår picknick i det gröna


Sofie och Tyra myser på frossarfika, märk väl utan flaska i munnen! ;)


Att vara alltför nyfiken på mammans glys kan sluta illa...
mamman kan utnyttja situationen och ha roligt på din bekostnad!


Fick besök från ovan...haha...Smålandsbesök av Maggis, Nils, Henke å Tommy kom förbi här en dag


Sysslingarna bus :) Edvin 5 mån och Nils 7 mån


Bye Bye liggvagnen! Nu när man är stor kille är det sittdelen som gäller :)


Näe nu blev det mkt foton här...å jag hör min lille sångfågel sjunga och stojja därinne i spjälisen
Planer för dagen är att förflytta oss söderut och rensa ogräs, dricka nån kopp kaffe å prata lite skit ;)





Kommentarer
Postat av: Sofie

Välkommen tillbaka till bloggvärlden:) du är saknad!!

Grattis Edvin på 5-månadersdagen, stora killen nu ju;)

Ha en bra fredag!

Kram Sofie och Tyra

2009-05-15 @ 11:25:54
URL: http://sofiesofie.blogg.se/
Postat av: Morbror Henke

Kortet med glasögonen, så tycker jag faktiskt att Eddy ser (lite) ut som Bert! Hehe, grattis!

2009-05-15 @ 18:08:35
Postat av: CiliaH

Welcome back och tack för hjälpen i trädgårdslandet;)

2009-05-15 @ 18:47:08
URL: http://ciliah.blogg.se/
Postat av: Emma

Fina bilder!

Han ser grym ut i dina glasögon =)



Ha en skön helg!

2009-05-16 @ 14:25:35
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback