Kan fälv!

Edvin är inne i en rent ut sagt- skitjobbig period :(
Det ska bäras, bäras, bäras....ska upp i knät, men ska inte sitta i knät utan vrider sig som en ål...
Jättesvår att natta om kvällarna, gråter och gnäller i flera timmar både way before och way after bedtime.
Envis som en apa är han, nyper gärna i hals eller i boobsen om han kommer åt och blir helt manisk att han SKA nypas när man blir arg och tar bort händerna.
Har ätit lite kasst stundvis, till å med vällingen på natten!
Han äter allt papper han bara kan komma över...nu i flytt-tider finns det ju lite överallt även om jag tar undan det.
Vi har börjat gaffelträna lite ;) Han är jätteduktig på att själv pricka rätt och få in maten bra, men jag får ladda gaffeln först förstås. Dessvärre har ju detta lett till att han även ska äta gröten själv...detta blir ju en aning kletigt!!
Så, nu har jag spytt av mig lite!

Mitt tålamod är kanske inte riktigt vad det borde vara heller...känner mig lite ur form, trött och hängig :/
Bävar för hur helgen ska bli då både jag och Mange ska vaccinera oss på fredag. Min bärarm kommer ju iaf garanterat bli jätteöm.

Igår struntade vi i sångleken faktiskt, Edvin kändes lite varm (?) så när han väl somnade lät jag honom sova och la mig faktiskt jämte och slog igen de blå en stund.
Men det är väl själve FAN vad det ska ringa när man väl lagt sig? slår aldrig fel...ingen ringer nånsin mig, förutom när jag tagit mig friheten att vila middag.
Igår var det iofs handläggaren från Bobutiken som ville höra om det var ok att vi ändrade kontraktsdatum till 1/12 och hell YES!
Vi var ju bort till huset igår och tittade en gång till och fick se vad hon tänkte lämna kvar och kika på köksmöblerna igen innan vi bestämde oss för köp.
Det hon tänkt lämna kvar var lite sånna saker som rör trädgården främst, handjagare, räfsa å sånt men även trädgårdsmöbler...
Sen det "roligaste" av allt....en damm med 6 st levande (!) fiskar :s
Jag hade ju trott att de skulle sälja fiskarna, men de följer tydligen med huset...haha...så helt plötsligt har vi "husdjur"!! Dessa små bestar hoppar och skuttar gärna sommartid tydligen ;)
Vi diskuterade inflyttningsdatum oxå och har väl kommit fram till två alternativ, nu är det bara våra flytthjälpare det hänger på. Men jag kan säga som så....att det brinner lite i knutarna!

Tvingade upp Mange på vinden att hämta ner flyttkartonger så nu har jag iaf fyra till att syssla med idag då Eddo sover. Behöver inte hans hjälp!

Några andra planer har vi inte idag tror jag inte (?). Jag bör ringa bvc och höra när sjutton vi ska vara där framöver...ja, Edvin har ätit upp visitkortet! Låter som en sån där dålig ursäkt man drog på högstadiet om att hunden käkat upp läxpappret men detta är SANT!
Vi ska ju givetvis ladda inför morrondagen oxå ;)

Då blire roadtrip upp till Ullared! Fyfan va dansband!!! hahaha

Kommentarer
Postat av: Annica

Håhåjaja, dom små liven kan vara enerverande ibland!! Alex är också inne i en klängig period och precis som Eddo så är han hal som en ål när man har honom i famnen...



Ett tips gällande sprutan är att ta den i vänsterarmen om du är högerhänt!



Hoppas ni får en kanondag i Ooollareeeed!! :)

Kramen!

2009-11-11 @ 10:58:33
URL: http://fruitloop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback