Chillar

Hallå där tisdag!

Här vaknar vi med buller och bång ;) Edvin har lärt sig att högfärdshosta och gör det gärna och ofta...så även i morse medan han pillade mig i örat. Mysigt sätt att vakna!
Har tagit det lugnt härhemma, Barba leker och klarar sig mkt bra själv vilket är skönt så jag har fejjat lite i köket. Poor Barba rotade i kastrullskåpet och fick ett lock rätt över tån stackarn :( Oturligt att det träffade nagelbandet precis som började blöda...värker ju i en! Hoppas verkligen inte det tog så hårt att vi får en blå-tå :/ Nu är det en söt-tå med plåster på!
Priset för att man är alldeles för nyfiken :s

Gårdagen var lite uppånervänd minst sagt. Edvin sov en sväng på förmiddagen men vägrade att somna till lunchen och efter att vi tvättat klart så klädde vi på oss å hoppade i bilen. Babycafé på schemat :)
Edvin var till en början väldigt lugn och satt still i mitt knä hela tiden i stort sätt när de sjöng...snacka om trött!!! Fick lite ny energi efter fikat så han lekte flitigt innan vi hoppa i bilen igen. Trodde han skulle somna bums, men ICKE! Därför åkte vi vidare till Maxi där vi handlade en hiskelig massa visade det sig...å äntligen somnade han till i bilen på vägen hem. Vaknade så fort jag lyfte ur honom ur bilen och GISSA.... NÄE, skulle INTE somna om väl härhemma heller!
Han var definitivt inte gnällig eller så alls men man märkte hur trött han var. Han var vaken tills kvart över sju då vi fick ge honom välling och pyjamas. Tok-unge!
Vet inte vem som var tröttast av oss egentligen... jag hade glömt äta lunch (?) så min energinivå när vi väl åt kvällis var i fotknölsnivå...ajabaja! Ändå hade jag packat ner en sån bantar-shake i skötväskan innan vår lilla utflykt.
"Firade" att det var måndag igen med ett glas rött och ostbricka igår....var mysigt och välbehövligt, somnade som en stock efter Roasten sen.

Jaha, näe jag ska chilla vidare (äter chili con carne...haha) innan jag fejjar vidare. I eftermiddag är det musiklek nere i stan så det blir en liten promenix sen. Tråkväder?!!? Såhär skulle det minsann inte vara...

So long suckers!



Kommentarer
Postat av: Emma

Det va inte mycket sömn lilleman fick i måndags =)



Haha visst va Rosten bra?? Snacka om pinsamt det blev när Cecilia Frode ratade varenda ståupp komiker.. men hon fick ju igen ;)



Kram

2009-10-20 @ 23:16:29
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback