Min lille barba 10 månader!

Att tiden går fort är en underdrift... Jag förstår inte att vi har fått njuta av denna lilla varelse i hela tio månader?!?!
Mammas och pappas stolthet ♥

Det händer så otroligt mycket varje dag, inte att vi sysselsätter oss då utan att han utvecklas. Jag kan säga att jag har full rulle med att hänga med.

Vid 10 månader:

  • 77 cm lång
  • 10,22 kg tung
  • Huvudmått på 46,5
  • Vinkar mkt och nu även vid "rätt" tillfälle. Vinkade hejdå till pappan i morse när han gick till jobbet...började gråta så fort Mange stängde igen dörren, vojne vojne hur ska detta gå tänker mamman och ser skräckscenario från en framtida förskola....näe, jag säger fan dagis, det känns fel att säga förskola även om jag vet att vissa stridspittar blir sura om man skulle kalla det för dagis.
  • Säger ännu inga särskilda ord utan det är mkt Dadada i långa ramsor och i olika sinneslag
  • Går alltmer och oftare. Inte bara när jag ställer honom och lockar honom till mig utan går på eget bevåg titt som tätt. Går väl iaf genom ett halvt rum innan balansen sviktar och han sätter sig.
  • Leker gärna sittande på knä eller på huk
  • Är en jäkel på att tungpussas ;) Att hans mål med det hela är att bitas i underläppen behöver jag kanske inte skriva? Blöta pussar är det...
  • Två tänder nere har det poppat upp, men det känns som om det är fler på g inom kort
  • Älskar att banka och trumma på saker, toalocket och köksbordet är favoriter
  • "Favoritleksaken" är kökslådan där det finns fryspåsar, påsclips och en brödkavel...även lådan under spisen med alla plåtar och formar är en rolig lekplats.
  • Mat är fortfarande ingen större passion, äter en halv burk mat åt gången...mer vill han inte ha. Mammas mat är blä :/
  • Älskar sin välling och äter gärna 2 ggr per natt (inatt 3!)
  • Aktiviteter förutom mammafikorna är att vi går på Musiklek i kyrkans regi varje vecka. Edvin tycker bäst om att krypa omkring och klättra på andra, ta deras mjukdjur samt att krypa fram till ledarna och sitta i deras knän.
  • Tittut-lek är kiknande roligt!
  • Sover oftast 2-3 sovpass under dagen. Oftast två kortare och ett längre över lunchen.
♥ Mammas ögonsten ♥


Dyngsur men jätteglad och sprallig Barbakille :)

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Matilda säger grattis till världens sötaste Edvin! Puss puss :D

2009-10-15 @ 12:49:07
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Evelina

Otroligt va fort det går. Trevlig helg! Kram

2009-10-16 @ 06:36:46
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback