Hejja söndag!

*försöker peppa mig så jag slipper söndagsdeppet*

Goder morgon bloggosfären!
Har haft en mkt trevlig fredag och lördag :)

I fredags mötte jag upp C på bibblan för en brunch och snart kom även A. Åt god sallad och tjötade lite innan vi då köpte biljetter till sångstund ggr 3.
Blev lite rännande på stan, Twilfit fick besök å jag köpta underkläder och lite strumpor...fatta att jag lyckades hitta ett par benvärmare för 270 spänn?!!? Hur fan gick det till... dum som jag är tittar jag sällan på prislappar, hur mkt kan strumpjäklar kosta liksom :s
Lite god fika från Wayne´s som avnjöts ute i SOLEN satt fint innan vi alla tre med barnvagn knödde in oss på Systemet ;) En flaska rosébubbel och fyra flaskor rött fick klirra fint i varukorgen!
Blev sugna på Söder sen så Lindex och Åhlens fick besök. Edvin fick en overall nu, en svart från Åhlens och så givetvis MÖSSAN med stort M ;) Ni ska få se...tro mig!
Även mamman hittade en "klänning" som är så sinnessjukt snygg (kandidat till bästa köpet ever!) så jaaa jag är nöjd med dagen so far.
Följde med A till nån sy-affär innan jag mötte upp Mange och slog följe hem.

På kvällen sen så anlände alltså Sanna å Henke till stan och vi åkte till deras hotell för att käka lite ihop. Var liiite orolig för att Edvin skulle flippa ur eftersom det var past his bedtime flera gånger om innan vi var hemma igen. Min lille pojke var exemplarisk, satt med jämte oss och knaprade på än det ena än det andra. Kröp runt och klättrade på stolarna jämte (vi var nästan själva där!) och så hade de ett jätteakvarie som han var helt såld på.
Till slut fick vi ändå ge med oss och Edvin var jättetrött, somnade i bilen hem trots
att vi försökte hålla honom vaken tills vi kom hem.

Igår somnade lillepys och sov jättelänge första sovpasset så efter lunchtid (!) gick vi ner på stan och mötte upp S & H vid färjorna över till Helsingör. Strosade lite och kikade i diverse affärer, hade ju inte så jättegott om tid på oss samtidigt som det inte finns så jättemkt att titta på där. Hamnade iaf på ett fik där vi fick ge lillepys lite mat och vi avnjöt goda kakor på detta "hälsocafé" innan vi åkte båten hem igen. Hade tänkt käka på båten men hamnade på Hamlet och orkade inte vänta in Aurora där vi egentligen ville käka. Gi
ck därför av båten och hamnade istället på Oasen där vi käkade fondue :) Först blandat kött och så tobleronefonduen till efterätt.
Edvin var jätteduktig hela dagen och var inte till något besvär what so ever! ♥ Han gillar ju när det händer saker.
Kändes som om klockan var långt in på småtimmarna när vi gav upp för kvällen, men väl härhemma var klockan bara halv nio ;)
Skönt, vi var riktigt trötta å slitna båda två (Edvin somnade i vagnen på vägen hem) så kvällen blev inte sen.

Idag söndag, Edvin har precis sovit sin första nap inne hos fadern som vi gav sovmorron idag. Nu kryper han runt å är sådär oemotståndligt söt...
Eventuellt blir det en brunch på stan innan S&H åker hemåt och jag HOPPAS att vi kan komma iväg till Babyland för att köpa vagn....för det har givetvis inte hunnits med *mutter*

Nähä...nu måste jag pussa lite på min buskille som leker tittut bakom en stol här ;)


pyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback