Nollnienollnienollnie

090909 :)

Gomorron! Härligt att vakna och det är sooool ute. Wonderbar :)
Idag vaknade vi som vanligt vid 6 men låg kvar till efter sju...har en liten mullvad som trynar runt å myser med oss, så himla mysigt för han kravlar mellan mig å M och så lägger han ner huvudet på oss och myser å slumrar till lite.
Han har sovit i sin säng fram tills ett då det var välling, sen somnade han om på två röda och åkte tillbaka i sin säng. Så jag känner mig hyffsat utvilad.

Jag har försökt hålla ut så länge det bara har gått, men ok...nu är jag lite hooked på nässpray igen :( Måste kunna andas om nätterna, men jag ska försöka att bara ta spray inför natten.
Funkar ju riktigt bra nu iaf med lite spray, känner mig nästan frisk då ;)
Edvin hostar fortfarande och har en rinnande näsa, pyttepytte feber när han vaknade men jag gissar att tempen sjunkit igen nu när han varit uppe en stund.

Gårdagen var ganska lugn å skön. FAKTISKT så somnade pysen två ggr i mitt knä här i soffan och sov middag riktigt riktigt länge, mamman här hann faktiskt äta i lugn och ro OCH somnade själv till i soffan innan han började spöka därinne i bingen :)
(Tack Angelica för att du kom förbi med scarfen, det hade du verkligen inte behövt!)
På eftermiddagen samlade vi ihop oss och gjorde oss anständiga nog att bege oss utanför dörren. Hämtade upp fadern på jobbet, sen hämtade jag ut min klänning, lämnade in däcket på Babyland och kollade vagn...åkte sen även till Babyproffsen å kollade vagn där oxå. Den vi haft i tankarna fanns givetvis inte på nåt av ställena....däremot kanske vi börjat tänka om och hittat en annan. Vi är smått hopplösa...yes we are!
Sen blev det en pizza med oss hem innan det var dags att lägga lilleman.

Lilleman som faktiskt tog sina första små stapplande steg igår ♥
Jag hade precis bytt kläder på honom och testade att se om han kunde stå lite lull mittemot mig när jag satt på golvet. Det gjorde han en stund, stod där å flaxade med händerna för han var exalterad men sen blev han ju sugen på att ta mamsen och tog då tre snabba stapplande steg innan jag fick ta emot honom :)
Mamma stolt, jajjemen!
Nu ska vi fortsätta träna :) Samtidigt som jag inser att jag kanske bör njuta av "lugnet" med ett enbart krypande barn som reser sig mot ALLT och ALLA.

Nu har ovan nämnda unge krypit iväg och är oroväckande tyst... antingen har han smygit iväg för å bajsa eller så är det hyss hyss hyss ;)

Trevlig onsdag!!!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

no probs, hoppas jag inte väckte er, jag knackade tyst på dörren å tryckte ner scarfsen i lådan ;)



hihi, sötnöten kommer springa innan du vet vad som händer... =)

2009-09-09 @ 21:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback