Ur funktion...

Bahh... orkar knappt kommentera why... Igår började E hosta...och har hostat, hostat, hostat och återigen hostat upphöjt i tio. Mitt stackars hjärta ♥
Det har varit vaket och stökigt sen han vaknade för välling vid tjugo i ett (eller var det två? näe ett var det nog...) fram till fem. Däremellan fick jag dra med täcke gånger två (ett att sitta på och ett att ha över oss), vattenflaska, näsdroppar, alvedon, snorpapper och E endast iklädd blöja till soffan där vi spenderade 1,5 timme ungefär.
Hann titta på "Den stora resan" (?) Det där ganska så bespottade programmet där tre svenska familjer får åka på sitt livs äventyr till andra sidan jorden och ett HELT annorlunda liv. Verkade faktiskt lite spännande! När går det "egentligen"? Antar att det har annan sändningstid än mitt i natta ;)

Även om v
i la oss i sängen igen vid fem så vaknade Edvin vid sex... men jag tror (?) han somnade om efter lite välling. Stökar och bökar runt gör han ju, mest efter en tappad napp...
När så Manges väckare börjar ringa är jag fullkomligt gråtfärdig. NEJ, jag funkar inte det KAN inte vara dags att gå upp nu :(

Bara att gilla läget å pallra sig upp. Edvin har fortsatt hosta så jag väljer faktiskt att ringa Capio för att höra vad man kan göra med så små när de är dåliga. Uppmuntrande att höra att de kan ha hosta i nära sex veckor utan att det liksom ska vara "farligt". Om allmäntillståndet är stabilt vill säga...
Psyket here I come!

Nu sover han iaf och jag tittar konstant på monitorn så filten rör sig och han andas...

Det känns lite som om bröllop och födelsedagsfirande ligger jävligt risigt till :( Vill ju inte gärna att min familj ska komma ner och behöva ta hand om Edvin när han är sån här....Är ju inte heller helt kurant själv.
Men I need it bad, jag saknar min familj så jag får tårar som är på vippen att svämma över just nu... :( Behöver lite boost, jag är dränerad, slutkörd, tröttare än trött och jag skriver det rent ut:    
JAG FÅR FÖR FAN INGEN HJÄLP MED NÅGOT ALLS...
Kalla mig bitter, kalla mig vafan som helst men jag är TRÖTT så jag får skriva vad jag vill och känner...


Nu ska jag dock "hålla käft" och hålla den fram tills jag har något positivt att skriva...jag har vädrat lite iaf, även om det finns mer where that came from.



Jag skulle ta kort igår på Edvin som laddade inför fotbollen i sina alldeles egna fotbollsskor...men han är inte lätt att fota längre, den lille mannen...


Kommentarer
Postat av: CiliaH

KRAM!!!!

2009-09-10 @ 13:14:40
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Icka

vilken söt liten krypare! =)

2009-09-10 @ 20:49:05
URL: http://ickson.blogg.se/
Postat av: Therese

hej kusin!

låter inget bra. inte kul när de små liven är sjuka. linus har oxå varit så några gånger otäckt när don sover är upp flera gånger eller ligger å lyssna om det andas i sängen.... vi kan ju inte palla upp sängen heller för man vet aldrig vilket håll han vaknar på :) är lite pippi långstrump över honom:) hoppas ni kryar på er linus va oxå lite snorig idag när han kom från dagis hoppas bara det inte blir nåt med det bara för att man är ledig i helgen... ha det så gott vi måste ta å träffas nu! när?

2009-09-10 @ 22:20:20
Postat av: Angelica

jag är helt med på hostan...



jag skickar en stor jävla björnkram och hoppas man får se dig på bröllopet. kram på dej vännen!!

2009-09-10 @ 22:25:36
Postat av: Evelina

jobbigt när man inte får sova!!

Hoppas hostan är bort ahos stackars lille E nu?!

TREVLIG HELG!

2009-09-11 @ 14:44:48
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback