Mon day

mon= min
day= dag

Min dag idag? nja...det kan jag väl kanske inte påstå.
Vaknade med obehagskänsla idag, inte så mkt för att Edvin fick sprutt på benen redan vid 6 och lekte högljutt på sitt rum tills det att jag fått upp ögonen ordentligt, utan för att jag känner ett stort obehag inför studierna.
Jag känner att all min fokus läggs på uppsatsen, men att det ändå inte händer NÅNTING! Den ska för i helvete in om en månad :(
Å så grammatiken då...känns inte så jätte-överväldigande ännu, men eftersom allt kommer hopa sig i slutet på maj/början på juni så kommer jag gå sönder.

Aouch...

Jaja... får bryta ihop nån annan dag, inte på mon day.

Aouch, Edvin busade till det lite väl bra här och drog en spin i soffbordet. Nu sitter han och filosoferar i sitt tält, kommer till sans lite då och då när han antingen sticker ut huvudet och säger "hej! hej hej!" eller sitter han och pekar på tältets insida och säger "önne" eller "ön ön". Behöver kanske inte förklara att det är ett Bilar-tält han sitter i ;)

Igår var vi apropå önne och tittade på just önne... allt med motor (och en del saker utan motor oxå) är önne och igår var vi iväg och kollade lite på vatten-önne aka båtar i småbåtshamnen.  Übergott väder och massor med folk var där och fejjade och putsade på sina mer eller mindre små båtar.
Kan nån förklara för mig vad tjusningen med båt är? Jag kan förstå att det är gott å glida runt till havs en fin sommardag å ligga och päsa i solen, men annars? Bara dyrt och en massa jobb... :s
Är inne i en kritisk period då jag ifrågasätter många saker folk sysslar med om ni undrar. Framförallt har ämnet varit motorcyklar på sistone...men jaja...jag får erkänna att det är samma sak där, gott i gott väder. Men dyrt och meckigt.

Annars i helgen var i alltså iväg och strosade lite på Familia. Edvin fick ett par "snabba" skor som hans kusiner säger om jympisar. Grillade på kvällen och hade allmänt helg.
Var tänkt att vi skulle åkt till stugan, men vi ångrade oss och sen var alla planer ändrade. Men skor, som var planen blev det iaf.
Blir nog en händelserik helg som kommer istället ;)
Förhoppningsvis så får vi äntligen hälsa på BEEEEEEEBIS-Ellie, söta lilla knytet!

Edvins parlör utvecklas otroligt sakta, men det går dock åt rätt håll. Nu lägger vi till "gacka" = jacka i ordboken. Han är å andra sidan väldigt gestikulerande och visar och pekar mkt så han gör sig förstådd iaf. Man kanske skulle låtsas att inte förstå honom så han måste börja prata mer ;)
Tand nr 7 är på g upp, så där händer det förvånansvärt lite där oxå.
Det är en otroligt social liten varelse vi har, när han fick springa fritt på Familia var hans mission att hälsa på så många som möjligt. Han stövlar helt sonika fram till folk och kvittrar "heeej" ♥
Likadant om vi "rymmer" genom trädgårdsgrinden och hänger lite ute på cykelvägen utanför, då ska han prompt hälsa på ALLA men han har lite dålig tajming än så länge och säger det alldeles för tidigt så de inte riktigt uppfattar att han faktiskt hälsar...sen står han där och väntar på ett hej tillbaka helt förgäves. Lilla hjärtat!

Näe, jag ska väl dra på oss lite kläder och ta en promenad innan jag blir för hungrig. Mange lär väl inte hänga på idag, eller ja, jag orkar faktiskt inte vänta...haha

Förresten...visst måste det vara ok att lägga till ett sk frikort på sin lista om detta frikort ifråga är gay?
Tack, där spikade vi det! ;)

Tillagt på min frikortslista (på två man och en halv tjej) är härmed:


Adam Lambert ;) Men bara om han ser ut som på vissa bilder...haha

Bjuder dessutom på en feelgood-låt såhär på morronkvisten, hey hey jag kanske rentav surprajsar lite med låtvalet!

(Eddie gillar den skarpt, står å headbangar här jämte nu)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback