Öhn ön ön

Vi har fått en biltok på halsen! Överallt är det "Öhnni" eller "Öhn ön"...bilar, motorcyklar, moppar, lastbilar och till och med gräsklippare i reklambladen vi får hem.
Söt är han minsann :)

Nu är det måndag igen och längesen jag skrev. Påskhelgen spenderades mkt riktigt i stugan med hela Manges familj minus P&L som är höggravida (ja L då, rent bokstavligt...inte P mer än rent teoretiskt) och därmed höll sig hemma i väntan på den lilles ankomst...och där väntar de än, om inget hänt exakt nu i skrivande stund.
Påsken bjöd på blandat väder, vi höll oss ute när tillfälle gavs och Edvin njöt av sina kusiners sällskap och att få vara ute mkt. Han gallskriker så fort man tvingas gå in, så det är en riktig liten utekille vi har fått på halsen.
Påskmat, påskhare och påsktrötthet senare åkte vi hem iaf.
Mange har väl fått dras med nån magkatarr eller nåt och Edvin är återigen förkyld.

Nu i helgen har vi varit i Småland och hälsat på min familj hela helgen, vi valde att göra så för att slippa sicksacka halva Sverige runt över påsken. Lite fint väder då oxå, Edvin har fått mkt bus med mormor, morfar och Henke. I lördags eftermiddag kom även syssling Nils och min moster och kusiner och hälsade på. Dessvärre vaknade vår lille pys lite på "fel sida" efter sin middagslur och han blev mer och mer "fel" på det, snorade och hostade konstant och som ett brev på posten kom tung andning och dåligt humör.
Till slut ringde jag Sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle ringa Barnakuten för de anade att han skulle behöva åka in och andas lite mediciner. Sagt och gjort, vid 23 snåret hämtade vi upp en lite förfriskad fader som drack öl hos Löwet. Kul å komma in på barnakuten med nån som luktar fylla :(
Iaf konstaterades luftrörskatarr och han fick inhalera tre ggr och ta lite kortisontabletter innan vi fick åka hemåt igen. Var väl hemma strax efter 02 igen så det gick ganska så snabbt ändå.
Igår tog vi det mest lugnt, Edvin sov mkt och länge då han hade mkt sömn att ta igen. Vi passade på att ta en grillpremiär innan vi åkte ut till min mormor och morfar för ett besök. Blir så sällan vi ses och det passade ju bra med en lite lugnare aktivitet innan vi skulle åka hemåt.
Bilfärden hem var ett helvete, halva vägen åtminstone...Edvin skrek och var arg halva vägen av nån konstig anledning, tär ju ganska rejält på en när man inte kan göra så mkt åt det. Hem måste man ju och man kan inte hitta på så mkt kl 21-22 på kvällen direkt heller.
Väl hemma mös vi lite i sängen innan han somnade här och ja, jag somnade ganska omgående efter det jag oxå. Märks att man haft lite för lite sömntimmar i helgen. Huvudvärk idag och känner mig rejält schleten :(

Fint väder ute men jag ligger uppe i sängen med näsan i böckerna, får inte sitta i fred därnere och jag orkar inte ta mig iväg idag. Får väl kanske gå ut en sväng senare, hoppas solen håller i sig.

Näe...other things to do!


"Öhn ön!!"
Jag glömde förresten skriva att vi gjorde oss av med hockeyfrillan i påsk...nu har vår bebis blivit en pojke med pojkfrissa! ;)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Stackars liten. Det lät inte alls bra när han andades i lördags. Tur att ni åkte in iallafall.

Nu har Nils oxå blivit av med flickhåret och alla lockar och blivit en riktig pojk. =) Men hans mamma saknar dom lite =(

2010-04-12 @ 21:53:34
Postat av: Icka

Vad lustigt det är att pojkar verkar födas till motorfantaster! ;)

2010-04-13 @ 19:43:34
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback