Aj aj mitt lilla gryn

Hade en riktig otursdag igår :(
Först när vi var ute på lekplatsen utanför kom en av Edvins favvotjejer springande i full fart då han stod å skulle åka ner för rutschkanan och han ville ju stila lite och åka själv...så han åkte och fick lite väl mkt fart å flög på sneddan ner å hamnade med hela trynet i sanden :( sand i ögon, näsa, mun och öra, AJ!
Sen var allt frid och fröjd fram tills dess att han och pappan skulle poppa lite popcorn på spisen...need I say more?
Edvin vet mkt väl att det är "aj aj" på spisen och står snällt i sin stol och tittar på å hjälper till, tills Mange vänder ryggen till och Edvin ska bevisa sig om att det verkligen är ajaj och lägger sin handflata rätt på plattan....AAAAJ!
Dummelidumt av oss allihopa, jag stod vid vasken och hann inte heller reagera.
Bodde på toa en stund för å skölja i svalt vatten och snabbt visar sig "blåsor" på tumme, långfinger och större delen av "trampdynan" i handen. Heter det kanske loven?
Ringde sjukvårdsupplysningen för att höra what to do och hamnade efter många om och men hos en sävlig kalmarit som jag hörde läste rätt av en skärm. Edvin skrek oavbrutet i 1,5 timme så han hade ju rejält ont så jag tyckte att vi kunde inte låta det vara sådär utan försökte nå Barnakutens rådgivning utan resultat...satt i kö en halvtimme sen gav vi upp och åkte ner till Jouren och fick honom undersökt och omlindad.
Vi hade verkligen ingenting i bandageväg hemma så vi ville mest att någon skulle linda om det och ha nåt svalkande på.
Blev sååå bra bemötta på jouren, doktor som tittade på det och sen en syster som lindade om och Edvin fick inte mindre än två tapperhetsmedaljer med sig hem ;)

Tackolov har han sovit heeela natten och vaknade först halv tio och idag är han sitt gamla vanliga jag igen.

Idag funderar jag på vad vi ska hitta på. Jag är lite sugen på att köpa mig nåt nytt fint att ha på lördag då vi ska på kräftskiva med mammagänget...skulle ju behöva åka/gå om ett Apotek iaf.
Sen i eftermiddag ska vi träffa Liza som ska agera lite barnvakt när jag ska på föräldramöte...usch vuxet jag vet!
Får se vad det leder till bara...är ju lite jobbig situation vi är i.

Näe, det är verkligen inget fel på pojken. Han står bakom mig i soffan och slår med båda händerna för att få min uppmärksamhet...så ont har han då INTE!
Men han vann, trots dumheterna...han ska få min fulla uppmärksamhet ;)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback