Jessica - Rosorna 1-1

Toodels som en kär bekant uttrycker sig ;)

Här var jag igen...lika längesen som sist, men snart är det slut på flackandet Sverige runt och vi är tillbaka i de gamla vanliga gängorna igen. Lagom tills vi flyttar igen å allt vänds uppåner igen.
Lite lätt magont på det hela, men vattafack!

Just nu är dagisbiten det mest jobbiga... iom att jag ännu inte vet om jag fått nåt jobb (många av de jobb jag sökt har som sista ansökningsdag först nu) så har edvin kvar sin dagisplats här i Hbg. Dagiset dit vi är bjudna på föräldramöte nästa vecka...usch usch usch, vuxenpoäng och allvar på riktigt!
Samtidigt som jag vet att jag måste ha ett jobb (och innerst inne vill jobba oxå ju) så känns det bättre för Edvins skull att inte behöva inskola här och sen ändå flyttas inom kort. Hur det hela ska funka med inskolning på nästa dagis är oxå en gåta?
Det är fan oxå att vi inte kunde flytta nu med en gång i augusti, det står ändå tomt i det nya nu.
Får jag inget jobb nu så kommer vi givetvis inte ha honom på dagis här alls... vi är ju heller inte helt nöjda med att ha fått vårt fjärdeval av dagis iaf.

Usch ja...det är mkt frågetecken i min hjärna för det mesta...Men Edvins bästa går givetvis före allt.

Apropå Edvin så har han haft kvalletid med sin mormor idag :) Hon har varit här nere hela dagen och förutom en tripp över vattnet så har det busats en hel del. Vi har lånat deras bil i några dagar då vår lagas (besiktning imorrn) så hon var snäll nog å körde ner den hit. Tack snällaste♥

Senaste veckorna har som resten av sommaren spenderats i kappsäck. Vi har varit lite överallt...Har jag skrivit Zoo i Köpenhamn? Har jag skrivit Frösakull? Har jag skrivit Goodridge? Har jag skrivit Öland o Djupvik?
Hmm...troligtvis inte nåt av det.
Imorrn drar vi norrut till Gbg för att gå på Liseberg å bo på hotell :) Men SEN är semestern slut och Mange börjar jobba på måndag.


Mange är i H-stad idag å ser P när han hoppar tandemhopp :) Fick han ju av bl.a oss i födelsedagspresent så det var nog kul å se på....Mange har tydligen filmat det hela så jag lär få se det oxå.
Eddo o jag har haft en mysig kväll helt själva. När han trynat sig till sömns så gick jag ut å gav rosorna en omgång...halverat mängden rosor efter det att jag fick mig en rivig omgång av dem idag. Tre plåster på min ena hand är beviset på dusten...
Vet inte varför jag nu bryr mig, men jag ville nog göra trädgården lite fin inför det att husets nya hyresgäster kommer hit på besök på söndag.

Näe, nu ska jag krypa upp i soffan en stund å mysa med tända ljus och förhoppningsvis nåt bra på dumburken istället.
Jag har nog fått en nyttig dator-avgiftning i sommar, kan inte riktigt sitta här i lugn och ro.

Lite pics ska jag väl kunna slänga in...


Mallig kille som "yckla" med sin pappa :)

På Zoo

More Zoo, sjukt nära man kom djuren!

Farfars lille hjälpreda ;)

Fick kusin/sysslingbesök en dag härhemma och vi försökte ta ett kort på våra små, men att få dem alla att titta i kameran och sitta stilla var OMÖJLIGT. Inte ens godismutorna funkade...Detta kortet var iof det sämsta för alla kollar bort, men bevisar bara vilka små söta odågor vi har :)
Nils okt -08, Linus jan -08, Edvin dec -08

Hos Henke o Sanna i Djupvik.

Busen i sitt esse! Detta var det bästa med Ölandsvistelsen enligt Eddo...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg. =)

2010-08-06 @ 18:26:06
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback