Stora killen

Jösses vad tiden har gått fort?
Vi har nu hunnit avverka ett föräldramöte och två mjukstarter på dagis (ja förskola då för fan, men det är så mkt längre å skriva....dagis it is!)
Dagiset är jättefint och personalen verkar mkt trevlig, många barn som ska inskolas och Edvin är väl i mitten gällande ålder tror jag.
Det har iaf gått kanonbra, han går rätt in och leker och bryr sig inte mkt om vart jag är nånstans. Jag och hans kontaktfröken gick iväg till personalrummet för ett samtal och var borta i kanske 30 min och han sa inte ett knyst och märkte inte ens att jag var borta. När jag kom ur personalrummet mötte jag honom o han kom precis ut från toan där han och en större grabb blaskat i kranen...haha
Han bryr sig inte vem han är hos, han tar en bok och sätter sig i närmsta vuxna knä ;)
Mkt skönt faktiskt, samtidigt som det skär lite i mammahjärtat. Saknar han inte mig??
Tror inskolningen kommer gå som en dans. De har ju lite annorlunda inskolningar på olika ställen, här är det iaf att man är med sina barn tre "heldagar" på dagis, mkt för att inskola föräldrarna i rutinerna oxå. Den fjärde dagen går man som vanligt dit men lämnar och håller sig sen som "jour" ifall det skulle vara nåt.
Tror detta blir jättebra, vi kom iaf överens om att han får vara där den här månaden som "en första hållplats inom förskolevärlden" som hans pedagog sa. Det känns som att han är för liten för att förstå det här med separation och han knyter inte direkt några vänskapsband förrän han blir äldre.
Åhh blev alldeles varm i hjärtat när jag kommer in och ser hans egna hängare och låda med namnet på å hans namn uppsatt på födelsedagsregnbågen
Imorse frågade jag om han ville gå å leka med barnen idag oxå "Jaaaaaaao" sa han glatt och nickade ivrigt.
Min älskade unge har blivit så stor ♥

Verkar gå bra för Mange på nya jobbet. Tur vi ska flytta ändå och mer än halvera hans resetid hem...nu är han hemma halv sju varje dag :( O då slutar han ändå lite innan fem för att komma med bra tåg hem! Tänk sen om/när han måste göra klart ngt och jobba över lite. BLäää

Näe, jag ska ta å vara lite duktig. Nästan förträngt att jag har min sista tenta nästa vecka. Hopp i dusch å sen fram med böcker.
Ikväll ska vi till Lödde å hälsa på J,N,E&E :) Ska bli så kul!!!


O imorrn ska jag käka sånna här otäckingar ;)


Trevlig helg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback