Tomt och tyst

Vad gjorde man egentligen innan man fick barn och man hade några timmar att slå ihjäl?
Här sitter jag som ett fån ;)

Idag var första dagen att lämna på dagis o sen gå hem, och ja, det känns ungefär så jobbigt och konstigt som jag trodde det skulle göra.
Ingen kram fick jag utan han skulle in å leka med barnen utan att ens vinka hejdå...ok...vi kör väl så då!
Han vaknade av sig själv i morse strax innan sju i sin EGEN säng, wheeey va skönt!
Än så länge har han ju inte sovit middag på dagis än...men hoppas att det ska gå lättare nu när han vaknar lite tidigare på morgonen. Man kan ju inte gärna sova till halv tio, även om det varit ohyggligt skönt under semestern ;)
Annars känns det bara bra, kidsen där är fantastiska, fröknarna likaså och lokalerna är mysiga med många lite mindre små rum så det inte blir så stimmigt och stökigt.

Igår blev han lite ledsen under sångsamlingen/fruktstunden för han inte ville sitta stilla, annars gick det jättebra. Snart lär han ju sig att alla andra sitter stilla och gör likadant (hoppas jag).
Bröt ju upp redan strax innan tolv igår eftersom jag skulle vara i Lund vid 14 och skriva tenta, så efter dagis hoppade vi in i bilen och körde till Edvins "tjej o svärmor" ;)
Där fick vi lunch och lite fika innan jag körde t o r Lund.
Hur barnpassningen gick ser du här :) Mammas lille putte! ♥
Tack så hjärtans för hjälpen Ciliah!

Tentan ja! Jag vet inte alls hur det gick...vet med mig att jag glömde helt av vad ett ord heter och sen har jag missat en ganska basic sak (som jag aldrig tycks lära mig för jag alltid haft svårt för!) som säkert gör en 5 minuspoäng iaf. Vet inte riktigt hur många minus man får hamna på för att ändå få godkänt...
Om jag har marginalerna på rätt sida så kan det ha varit mitt livs (?) sista tenta :)
Om jag har marginalerna på rätt sida så kan det alltså vara så att jag är....klar?

6.00 väcks av Manges väckare
7.00 Väcka å göra i ordning pojk + mamma för inskolning vid 9
Förskolan 9-12
Häng hos Ciliah 12-13
Tur och Retur Lund, fick vänta en stund för att få gå efter en timmas skrivande
Häng en stund hos Ciliah efter att lillpys vaknat
Hem och inventera kylen
Diska diskberget Allan efter att först ha fått lösa stoppet i vasken
Laga mat/sysselsätta gnällspiken-jag-får-tänder-därför-är-jag-ett-monster
Äta mat med monster som helst bara vill kasta maten på mamma
Sortera tvätt och vänta in Pappan som jobbat sent och kommer 19.30
Springa till tvättstugan med massa tvätt...i ösregn :/ (sa jag att jag längtar tills vi flyttar?)
Var väl klar med tvätten runt 22 (så klar man blir när man har hängande tvätt på tork i hela lyan) och satt sen och envisades med att se klart Morden i Midsomer....
Sen fick jag slå igen de blå... och sova hela natten :)

vad gör jag idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback