Nr 6 Your Day

My day started klockan halv sju med att klockan ringde å väckte mig ur dvalan. Edvin kom in tidigt, redan innan midnatt om jag inte fått fel för mig.
Sover numera ganska hårt, vilket är skönt. Sovit som på nålar i två år så det börjar bli på tiden att få sova lite ;)
Upp å fixa till sig själv samtidigt som man ska ruska liv i den lille mannen som sover som allra goast då vid sju... han brukar få en välling till frulle numera, går snabbast så. Klär oss å gör oss i ordning för att ta oss till jobb via dagis.
Lämnar Edvin idag kanske vid tio i åtta. Om jag går (vilket jag inte gjorde idag) så får jag lämna honom lite tidigare eftersom det tar ca 20 min att gå till jobbet.
På vägen till jobb idag blev jag stoppad av polisen som hade nykterhets- och körkortskontroll. Nemas problemas of course :)
Sen var det jobb till 12, idag var allt litegrann som vanligt förutom att mkt fokus numera ligger på att öva till Lucia. "Min" klass är ju trea å de står för lussefirandet på lågstadiet. And oooooh they need to practise, practise, practise!
På tisdag morron (fel dag jag vet) är ni alla välkomna till Korsbacka Kyrka då då...

Snackade med rektorn oxå idag å jag fick reda på att om jag vill så får jag vara kvar nästa termin oxå...

Efter jobbet passade jag på att handla lite innan jag for hem för att äta lite lunch, slå in några paket inför nästa vecka o ringa lite samtal innan jag hämtade hem lilleman från dagis. Idag har de haft julbak, så en liten strut med pepparkaka/or blev det med oss hem. Den mesta degen befinner sig tydligen i Edvins mage, vilket inte överraskar direkt...så så många kakor verkar det inte ha blivit ;)
Blev pulkafärd hem idag, då det snöade ymnigt igen....

Hem å har käkat melllis bestående av yoghurt, proviva och clementin. Inte ihop...alltså...
Paketöppning för den lille herren, idag var det en liten brandbil.

Nu springer vi runt här å leker... klockan går åååh så sakta tycker jag. Jag är eftermiddagstrött å vill bara att det ska bli kväll.

Tror den lille herren oxå längtar tills dess...ett helvetiskt humör här nu.

Ikväll blir det bara middag å sen slappande tills läggdags....as usual :/

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback