Lite upp-å-ner-tillvaro

Känner egentligen ingen lust att blogga alls...tappat suget rejält, har så mkt annat att stå i som hopar sig runtom mig så dator öht är inte prioriterat.

Vi har nu bott här i sisådär 1,5 månad och ännu är det knappt beboeligt :(
Trettonhelgen var svärisarna här och då passade vi på att åka ut till Ekeby och hämta vår nya soffa. En matta fick även följa med och svärmams tyckte vi skulle ha två fina kuddar oxå.
Vi stortrivs med soffan, men hjälp vad stor den är jämfört med den gamla! Ihoppusslad by moi är den dessutom *stolt*
Däremot fick vi ju tummarna ur så sent med att lägga ut den gamla soffan på Blocket, så den står här än inknödd mot ena väggen för att ta så lite plats som möjligt.
Har fått massa mail och nu tror jag att iaf en är riktigt intresserad. Vi var på vippen att skänka bort den eller köra den till tippen men det kändes så onödigt att köra en fullt duglig soffa till tippen! Men jag hatar att sälja saker sådär :(

Jag är ju nu officiellt inte mammaledig längre :( Ohyggligt jobbigt psykiskt måste jag säga...trodde inte det skulle vara så jobbigt att lämna över min skatt i sin fars händer och ansvar, men det är skittufft.
Iofs har han ju inte förvaltat sin föräldraledighet än direkt... jag är ju fortfarande hemma och är den som gör allt fortfarande. Han kan inte riktigt släppa jobbet, har nåt kvar att reda ut tydligen så än har jag inte börjat studera.

I lördags var vi en snabbis om Frösakull. Var märkligt att besöka detta sommarparadis mitt i vintern och se svärpaps skotta snö ;) Det var 6 minus ute (kändes som minus 60) och 7 plus inne i det varmaste rummet...haha...så vi stod och huttrade och fikade i det minsta sovrummet ;)
Edvin sov sig igenom i stort sett hela besöket, vaknade först då vi tänkt åka tillbaka så vi tog en snabb promenad runt kvarteret mest. Ispinnar till ben trots långkallingar.
Jag säger som Nina, "Jag är inte gjord för det här klimatet"...haha...Iofs stämmer det kanske bättre in på henne iom att hon är adopterad från Indien :P

Får väl se hur den här veckan ser ut... hoppas vi får ordning på tillvaron för vi tär på varann när vi bara går härhemma båda två.
Jag tvättar, städar, plockar, diskar, lagar mat och på det sköter Edvin så han har det bra, så mkt tid finns inte till annat.
Det bästa nu är att "I en annan del av Köping" är tillbaka på teve...avnjöt det med en fruktsallad igår.

Oj, nu kommer Eddo med hela huvudet (håret?!?!?) fullt med kräk...hur fan lyckas man?!

Bad nästa!

Kommentarer
Postat av: maggan

Nils har börjat på dagis idag och det är inte ett dugg bättre =( Vad stora de har blivit, våra pojkar.

2010-01-11 @ 10:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback