Troget

Det är roligt att se att ni fortfarande envisas med att kolla min blogg trots bloggtorkan!
Bloggen är ju lite av en ventil för mig, jag är en extrem känslomänniska tror jag men jag kväver det inom mig oftast. Det kommer liksom inte ut i ord, annat än som skrivet...även om jag censurerar ENORMT när jag skriver något här.
Oftast när jag har en lite syrlig ton är jag i själva verket skogstokig ;)

Så ja, jag ska erkänna - jag har varit skogstokig den senaste veckan! haha
Verkar dock lätta liiiite nu och hoppas på bättring bara inom några dagar. Så mkt som spelar in och mestadels beror allting bara på ren frustration.
Edvin är min solstråle ♥

Jag har drabbats av två stora laster :s
Nummer ett är givetvis semlan som börjat dyka upp typ ÖVERALLT och retas med min karaktär. Igår när jag och Eddo var på stan lyckades jag faktiskt stå emot begäret...vilket jag ångrade surt framåt kvällen!
Vi lallade ner på stan en runda, jag lämnade tillbaka den dära dublettkjolen jag köpte innan jul och tog foto till nya körkortet. En bukett med underbara mörklila tulpaner fick följa med hem oxå. Eddo sov genom hela besöket och vaknade när jag råkade smälla igen brevlådan...klumpis is my middle name!
Nummer två är Betapet. Varje ledig stund sitter jag å Mange där och spelar. Det är ju iofs en ganska nyttig last, lite hjärngympa skadar ju inte. Hoppas det ska hjälpa inför en kämpig vårtermin med gud-hjälpe-mig-uppsats.

Jag är sjukt trött på snön nu... eller nja, jag är egentligen bara sjukt trött på denna jäkla damm :( Mange vågade ju inte ha pumpen igång dygnet runt så ja - suprise då - skiten frös ju så nu får vi gå å banka hål i isen flera gånger om dagen. Vet i sören om de små satarna överlevt...och OM de nu lever så överväger jag att sälja dem. Tänk sen när de ska ha mat och man ska rengöra skiten från allt som trillar ner i. Nja, inte min grej. Vet ju hur mkt jobb det är med damm, päronen har ju en där hemma.

Nu spelar de musik på teven och Edvin kommer springande från hallen och ställer sig och knäknixar och nickar med huvudet. SÖTRUMPA!!!
Får väl gå å kolla vad han pillade med ute i hallen, var väldigt tyst därute innan han kom rusande.

Dagens planer?! Ingen aning...jag hoppas vår reparatör har tid att komma förbi. Vi saknar ju fortfarande speglar i båda badrummen bland annat.

Ingen som vill ha vår jävla soffa?!?! Ni FÅR den alltså... om jag så ska behöva slänga den efter er :/

Bus-inventering var det!


Såhär hittar man alltsom oftast Edvin, eller allra helst står han och hoppar i vagnen...bra svikt ju!

Blivit en riktig pappagris! Här ser ni en sneakpeak på nya soffan och vårt vita v-rum.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback