Elak mamma

Usch, jag gillar inte det här med inhalatorn :( Eller jo, det hade jag kanske gjort om det nu varit en annan värld och en annan tid då Edvin oxå gillade den.
Men. Han. Gillar. Den. INTE!
Han lägger sig tillrätta så fint när jag kommer med "näbben" och säger "jaaaaa" när jag frågar om han är redo att puffa. Men så fort masken åker på håller han andan å sen fäktar han bort masken i panik....bahhh
Så de senaste gångerna har det blivit till att hålla fast honom och utnyttja det faktum att han skriker för då andas han iaf in :(
Känns inte alls bra... men jag antar att han bara måste vänja sig.

Jag sitter här med skallebang....kom på mig själv med att ha glömt morronkaffet OCH att ha brillor på mig, så nu sitter jag här, glasögonormen med en stor kopp kaffe och en eller två (läs 8) rutor Mmmmmarabou.

Börjar bli lite lätt skogstokig på att bara gå hemma, mår inte alls bra av det. Dumspiral jag hamnar i oxå, eftersom jag inte mår bra så går jag bara hemma å sunkar istället för att ta oss ut o hitta på nåt. Det är ju inte så att vi är döende.
Igår var vi iaf ute nån timme på eftermiddagen, körde lite "tytte" (motorcykel) och jag filmade. På lekplatsen var "Haaaman" å pojkarna lekte så fint ihop :) Roligt att så många från Eddos avdelning på dagis bor precis om knuten. Ni har ju sett hur nära vi har till lekplatsen, och "Haaaman" bor bara ett hus bort därifrån.
(Ni förstår att grabben heter Herman eller?)

Kommit på oss med att vi inte filmat en sekund på flera månader så idag och igår har jag filmat lite, så roligt nu när han babblar på lite och man kan fråga honom om saker å få någorlunda vettiga svar i allt dregglandet.
Tror vi har fler tänder på g igen...hänger alltid en salivsträng från lillemans haka...så myyys! haha

Imorrn ska vi försöka oss på dagis igen, det behöver vi båda två. Jag blir lite smått galen på att behöva sitta å kika på "Lack's" (Lukas) å "Lellie" (Ellie) dagarna i ända. Det är det bästa Edvin vet för tillfället, lite smått fanatisk i kusin Lukas. Och Lukas på dagis oxå för den delen...
Får nog beställa lite nya videoklipp på de båda barnens hemsidor, för jag börjar åtminstone tröttna ;)

Nu fick lillen ta ett akutbad efter en liten blöjincident...så tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback