Alltid något...

Jaha, då har man då avverkat första jobbdagen efter föräldraledighet och en termins studier...
Känns bra tycker jag. Har iaf fått in en liten fot som timvikarie på en skola som ligger nära dit vi kommer flytta. Mkt trevlig skola med mkt trevlig personal.
Det är en F-6skola med ca 450 elever. Jag är med en 1-3a och agerar fritidspedagog, så idag har jag varit mkt ute med dem och sen har de haft idrott. Kort dag, men mkt nytt å lite "rörigt" i hjärnan.
Edvin har alltså varit på dagis igen idag, och näe...han gillar det inte nåt vidare :( Ont i hjärtat gör det och hade jag inte lovat att vara där veckan ut hade jag varit hemma med honom. Känns inte bra å ha honom där så kort tid nu å sen ändå skola om honom när vi flyttat, inte när han inte tycker om att vara där. Han vill inte alls göra som de andra, inte sitta still i ring å sjunga, inte leka ute utan sitter gärna i sin vagn och tittar på de andra, vill inte sova middag i vilorummet utan får sövas i vagnen och han hade bara varit glad korta stunder på hela förmiddagen.
USCH! Lilla älsklingen ♥


Får hoppas på ny fräsch start på nästa förskola sen... :(

Ser mer å mer fram emot att flytta...jag stör mig mer å mer på småsaker här nu. Till exempel är det ju skiiitjobbigt att glömma saker uppe och behöva hoppa över grinden och springa upp å hämta saken...jo, faktiskt!
Till exempel är det skitjobbigt att Edvin öppnar kyl å frys heeeela tiden så man får gå å stänga...jo faktiskt!
Till exempel är det skitjobbigt att det är så mkt folk (läs småflickor) som cyklar förbi utanför stup i kvarten, vilket gör att Edvin stupalöst klättrar upp på köksbordet för att på första parkett vinka åt spektaklet.
Till exempel är det skitjobbigt att bo så nära lekplatsen (plötsligt) för att man drar in så satans mkt smågrus å sand...
Ja...jag behöver nog flytta nu. Både fysiskt och mentalt....behöver omstart!


Allt har blivit så fel från allra första början när vi flyttade hit :(
Mange jobbade som en tok på förra jobbet och brände i slutändan ut sig.
Jag fick dra hela flyttlasset själv vilket resulterade i en trasig rygg och en massa besök hos sjukgymnast.
Ovilligt fick jag lämna Edvin till en lätt "bränd" pappa, för att återigen sätta mig i skolbänken med de tuffaste sakerna kvar att göra. Både en och annan tår och många arga utbrott följer..."sköt du ditt så sköter jag mitt!"
Inte lätt att lämna det käraste jag har efter att ha haft hand om honom i stort sett själv, dygnet runt i lite över ett år :( Det är helt ofattbart vad mkt tid Manges jobb stal av oss...USCH!
Jag har många ggr övervägt att ta Edvin på armen och gå ut genom dörren på obestämd tid...
Examensarbetet höll på å knäcka mig en handfull ggr, mest pga missförstånd och extremt kass handledning.
Flyttlådorna fick komma i sistahand och vi har väl nästan aldrig riktigt känt att vi bott här på "riktigt"...även om allt egentligen är ganska så perfekt för oss här.

Men nu om 2,5v ska vi alltså ta pick å pack igen...som känslan är nu kan framtiden bara bli bättre!


Näe, slut på pladdret...blir tidigt i säng för imorrn måste jag lämna hjärtat på dagis halv åtta :(
Själv ska jag på utedag med korvgrillning å massa lekar...

ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback