Mentalt överkörd?

Hmm...jag har haft bättre dagar, hey jag har haft bättre veckor! Vem försöker jag lura?

Det blev den första och sista jobbdagen på ett tag där sist...Natten efteråt vaknar Edvin med feber å så har det hållt på sen dess :(
95% gnäll av all vaken tid, hysteriska utbrott allra helst på natten, feber som pendlar upp å ner, förkylning, hosta...det känns att man lever!
Igår fick jag toknog och ringde till vår VC för såhär kan det bara inte fortsätta. Fick nån doktor som har en sån där "menande" blick, ni fattar vad jag menar va? Typ, "jag är DOKTOR, lilla gumman"...
Han kollade svalg med spatel, kollade å lös i öronen å skickade oss till labb för att ta halsprov-visade förstås ingenting.
Så han viftade iväg oss, trots att jag propsade å ville att han skulle kolla Edvins mun ordentligt för han är svullen i tandköttet och det luktade lite unket ur munnen på honom.
Vift vift, låt bli å irritera det så går det över var förmaningen....ok

Härhemma var det gnäll gnäll gnäll, mamma bär mig hela tiden så din rygg går av, måste sova på dig mamma...å man märker mer å mer att munnen stör honom och det börjar lukta mer å mer illa.
Jag är ju inget proffs förstås, men till å med jag tyckte det luktade infekterat å "varigt".
Jag ringer således tandläkaren i hopp om att få en koll till och ett andra utlåtande.

Sagt å gjort så var vi där idag...å denne "menande doktor" tittar på mig och säger att jag måste borsta mitt barns tänder! URSÄKTA???
Heeey all denna "ny" information fick mig alldeles snurrig...man måste alltså borsta tänderna på barnen, å TVÅ gånger om dagen??!? JASÅ...
Jag blev riktigt jävla arg och sa som det var, vi borstar visst hans tänder två ggr om dagen. Men näe, denna förståsigpåare menar att hans tänder är smutsiga, kolla bara....å visst, de hade lite svag beläggning för att doktorn igår sagt att vi skulle låta bli att irritera med tandborstning.
Å det var det... som om nån slagit en yxa i ryggen på mig fick jag ta mitt barn på höften och gå skämmandes därifrån. Tror han på riktigt jag inte borstar mitt barns tänder?!?

Så jaha, nu har vi ett inflammerat tandkött som måste borstas bort....kul när det resulterar i både sprutande blod och tårar. Säkert lite svett oxå eftersom man får hålla fast den stackars lille pojken...

Jag har mått bättre...tack...priset för sämsta mamma kan skickas hit till T-streetan 312.




Kommentarer
Postat av: CiliaH

Men vännen! Du är visst det bästa mamman!



KRAM

2010-09-08 @ 13:53:18
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Sofie

Åt H*lvete med läkare....du är en toppen mamma!!

Den bästa mamma Edvin kan ha.

En stor Kram!!!

2010-09-08 @ 23:05:55
URL: http://viperssons.webblogg.se/
Postat av: Emma

:(

Så himla tråkigt med folk som tror att man inte sköter sina barn när man gör det!



Försök skaka av dig detta för du är toppen! Kram

2010-09-11 @ 18:05:37
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback