Ny vecka...

Måndag och idag har vi (som vanligt känns det som) varit borta "hos barnen" på dagis (jamen skjut mig då!) och lekt en stund.
Idag har han varit ute och vi försöker testa att vinka hejdå och sen att jag sätter mig i personalrummet en stund, men han blir ledsen och väldigt oföretagsam trots att han är ute vilket han älskar...usch...det är jobbigt!
När jag är med där är han hur tuff som helst och springer runt å bryr sig inte alls om vart jag är bara han vet ATT jag är där.
Fått köra lite dubbelpass där nu för att han ska lära känna fröknarna (jamen skjut mig då!) bättre och känna sig trygg med dem. De är kalasbra och jag känner mig hur trygg som helst med dem.
Tanken var att jag imorrn skulle cykla/köra ner till mitt jobb en kort stund under tiden han inskolas men det vågar vi oss inte på ännu, än sålänge stannar jag på området iaf.
När Edvin sovit middag ska vi dit å leka en stund till....sen får vi se hur behovet ser ut framöver.

I helgen har vi varit flitiga som små myror :)
I lördags rensade och plockade och packade upp så nu är det kanske 2-3 lådor kvar bara och de måste vi vänta med tills vi fått upp lampor och annat...o de måste förstås köpas först å det får vänta eftersom vi spenderade lördagkvällen på Ikea ;)
Edvins rum är nu helt klart bortsett från att taklampan inte kommit upp ännu och vi har fått upp ett skrivbord och stol här på kontoret.
Vårt sovrum är väl det som ligger längst bak i hierarkin just nu, vi vill gärna köpa nya sängar och eftersom vi slängde vår gamla sängstomme står våra bäddmadrasser just nu bara på golvet.
Jaja, allt har sin tid som man säger :)

Näe, om man skulle vara lite duktig till...fick en liten energidipp nu när jag satte mig här.

Bilder kommer inom kort...

ciao

Kommentarer
Postat av: therese

det heter ju dagis! ;)

2010-09-29 @ 23:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback