Nyp mig...

....för det känns som om jag drömmer ;)

Japp, numera har vi alltså flyttat söderut...till en liten "håla" kallad Kävlinge. Verkar vara en härlig liten håla i våra ögon. För er "hemifrån" så kan hålan liknas lite vid Alvesta storleksmässigt.
Vår nya lya känns lite som ett hotell bara för att allt känns så komfortabelt.
Jag firar dagen med att tvätta Mount Laundry i VÅR tvättmaskin (inget rännande till tvättstuga i grannhuset längre), diskar upp helgens Mount Dishes i VÅR diskmaskin (alltså en sån som gör jobbet, inte en Svensson yours truly som muttrar surt minst 2 ggr om dagen framför diskhon).

Vi har även firat med att kicka igång inskolningen på dagiset här jämte, var å hälsade på en superduper-fröken som blir Edvins ena kontaktfröken. Lekte och pratade i en timme inomhus själva medan de andra barnen var ute å hade skoj i regnet. Gick jättebra tills vi skulle gå hem och de andra barnen kom in å var lite ledsna å hungriga, då blev Edvin lite sympatiledsen och ville hem fort fort fort.
Här åt vi snabblunch (helsike va fort det går å laga mat nu när man har induktionshäll!) och nu sover lilleman gott i mammas säng.
Jag fejjar å röjjer lite i flyttlådor när jag inte sitter här vid vårt nya matbord och spejar ut över åkrarna. Känns som om vi har milsvida utsikt :)

Flytten i helgen gick faktiskt väldigt smidigt. 1,5 släp blev det väl ungefär med våra gamla saker och sen igår åkte vi till Ekeby och hämtade ny soffa+soffbord, matbord+stolar och sängbord.
Det var lite tomt på möbler här under lördagkvällen så vi hade bokat bord på Värdshuset här i "byn" och käkade gott alla i familjen. Blev lite bubbel på svärisarna hotellrum först för att fira mig i efterskott, lägenheten, min utbildning och mitt nya jobb :)
Sen sov man gott kan jag lova!

Näe om man skulle göra lite nytta nu när pys sover...har betat av en to do-grej när jag suttit här iaf. Flyttstädning i lägenheten imorrn så jag har rekat hur vi gör för att lämna nyckeln. Sååå skönt att bara lämna nyckeln å slippa allt gno å äckel i det gamla. Det gamla som vi till en början tyckte var så fint och perfekt känns bara sååå gammalt å äckligt nu när man vet hur fräsch en lya KAN vara.

So long sålänge....

Kommentarer
Postat av: Emma

Va skönt att ni trivs!!! Kram

2010-09-20 @ 16:56:32
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Välkomna hit :) Kram

2010-09-20 @ 22:36:39
URL: http://Metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback