Och på tredje dagen...

...återuppstånden igen ifrån de döda... Ja en dag som denna kan man lätt bli lite skenreligiös!

My god... senaste tiden har verkligen varit en riktig soppa!

Har dagen i övrigt varit bra så kan man ge sig fasiken på att kroppen strejkar på än det ena än det andra sättet.
Är det inte uppvaknande med grym huvudvärk och känning av nackspärr så är det ryggont och allmänt mega-trött.
Idag har jag äntligen vaknat utan huvudvärk och peppar peppar fortfarande ingen känning.
Möjligen beror det på att slutbesiktning av gamla lägenheten är gjord och jag blir inte skyldig ett öre för att förra hyresgästen sabbat ett rum för oss. Skönt!
Surt att städfirman "glömt" att städa golvbrunnar och vattenlås så vi får åtgärda det... har ingen lust å åka å lämna nyckel åt dom igen så vi fixar det själva hellre. Det kostar ju att bara ligga å köra för en sån sak. Ska försöka få lite avdrag istället, för de har en godkänt-garanti så om det inte skulle gå igenom så kommer de igen å fixar...
Möjligen beror det på att jag bytt kudde med Edvin och numera sover hyffsat?
Möjligen så har livet litegrann fallit på plats igen efter att ha varit uppåner länge? Flyttlådor som inte packar sig själva och allmän röra.
Här saknas fortfarande lite möbler som gör det möjligt att packa upp alla lådor, bland annat måste vi köpa en garderob till vårt rum, Edvin vill ha en hylla/förvaring och sen måste vi ha en tv-möbel och inte minst en tv till.
Men det kommer ju successivt.
Möjligen har det hela även med lite nervositet å göra, ny förskola efter bakslaget på den förra...än så länge går det hyffsat sålänge jag befinner mig på avdelningen. Vi provade att vinka och att jag satte mig i personalrummet en stund, men han och fröken kom ganska snabbt å hämtade mig igen för han var ARG ARG ARG!!!
Eftersom vi missar en dags inskolning imorrn då de är personal kort ska vi gå bort å leka på utegården i eftermiddag och även imorrn.
Men vilken underbar personal det är där! Jag känner mig lugn och jag ser hur roligt de andra barnen har där.

Jag börjar känna att jag vill göra lite annat än å fara å flänga om dagarna å fixa än det ena än det andra. Jag vill börja få in lite rutin och komma ut å jobba lite, missförstå mig inte för jag fullkomligt älskar att vara med min lille pojk men jag uppskattar liksom inte all vår tid så som jag skulle kunna göra om jag kom ifrån det litegrann.
Därför är det jätteskönt att jag så småningom ska börja jobba halvtid här på byn, inga långa dagar varken för Eddo eller mig till å börja med.
Fick ju en cykel i helgen oxå så nu ska jag å Eddo ut med cykel å göra byn osäker :)

Bilder har önskats på nya boendet, avvaktar lite tills vi fått lite mer ordning...tog lite bilder på omgivningen utanför igår då vi var ett stenkast bort å lekte röva av oss på lekplatsen ;)

Jaja...liten rapport från en i övrigt glad Sicka som försöker reda ut livspusslet någorlunda...

Nu vaknar min goskille ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback