Tackolov!

Måndag igen, tackolov!! Den här helgen har verkligen varit rent käpprätt åt helvete :(

Började redan på fredag kväll och fortsatte vara mer eller mindre pissig fram tills igårkväll. Min förut så underbart goa (men väldigt envisa och aktiva) unge har förbytts av en skrikig och trotsig snart-3-åring from hell!
Han slåss, bits, gallskriker av ilska och kastar saker när han inte får som han vill....suck!
Jag hoppas och tror det är en övergående fas, kanske bara behöver lite tid ifrån varandra (för det är mest mig han är dum emot) och att han får återkomma i de vanliga rutinerna igen.
Han är ju en liten rutinkille som mår bäst av samma gamla vanliga gängor.

Min helg har alltså bestått av att försöka få vardagen att rulla på i detta mer eller mindre dårhus, samtidigt som jag tampas med en migrän/spänningshuvudvärk utom denna värld. Härligt när man har en unge som skriker och beter sig illa :(

Måndag morgon och jag har fortfarande väldigt spänd nacke och känner mig inte helt hundra, men jag har en liten stund för MIG SJÄLV iaf.
Edvin studsade glatt in på dagis idag, helt på det klara att "mamma ska jobba idag, kommer tillbaka senare...vi ska vinka i fönstret".... ♥
Skönt att det gick smärtfritt, tror det var precis vad han behövde! och jag...skäms på mig!
Vi var ju där i fredags å hälsade på en runda för å leka, å när vi skulle gå hem å äta blev han sur å sa att jag kunde gå hem själv för han skulle äta med barnen ;)

Idag sitter jag och försöker få ordning på en hel sommars (och kanske lite redan från i våras?) post och viktiga papper som ska arkiveras än här än där....å jag fullkomligt hatar att sortera papper som jag knappt förstår mig på å läsa. Bara å bita ihop!

Snart dags för lunch å sen rymma upp efter det, sen är klockan snart 14 å jag ska hämta en glad (?) kille efter att ha mjukstartat med dagis.
Ikväll blir det styrelsemöte i grannhuset, känner att det kan gå lite småvilt till i diskussionerna :s Mailkorrespondensen har varit lite hård iaf....tur jag INTE är inblandad!

Fått glada besked i helgen oxå iaf, grattis till ni vet vilka ni är! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback