2011

Hoppsansa...då var det 2011!?! Har idag skrivit under papper med ort/datum för första gången med 2011 och det kändes som vanligt lite weird när man sådär nästan skriver fel av gammal vana ;)

Jul och nyår är över och förbi.
Jul firades i Småland på kors å tvärs och nyår firades härhemma i lugn och ro. Bara lilla familjen som käkade tre-rätters, mös massor, skålade skumpa och kollade på fyrverkeri innan vi lade oss tillrätta i sängen å kollade hockeyn :)
Det är ju ingen nyhet direkt att jag fullkomligt hatar att klä upp mig så att ha dresscode mysbralls härhemma passade alldeles utmärkt!
Var ivägbjudna på fest egentligen men dels så ville vi komma hem hit och så vet vi att det alltid blir lite "fel" att ta med Edvin på fest med andra som inte har barn, å lämna honom på nyårsafton går sååå bort!

Dagarna rullar på här... Mange är igång å jobbar igen och jag ska jobba en sväng på fredag och sen på måndag är det vardag på riktigt igen.
Ska ju börja jobba lite fler timmar framöver så vi får hoppas och se till så att våra pussel går ihop här...på tiden att Mange får pröva på att lämna på dagis nån gång ibland ;)

I helgen åkte vi till Malmö för att förstöra lite pengar...hade siktet inställt på Ilva och att köpa en byrå till vårt sovrum. Kom hem tomhänta, ja då iaf, för igår hämtade Mange hem en tv-möbel vi hittade istället...haha
Edvin fick en ny häftig taklampa till sitt rum så nu är hans rum helt färdigt, skönt!!!
Hade tänkt köpa oss en ny tv till v-rummet nu under mellandagsrean men det är ju så tråkigt när man får hem reklambladen och sätter sig bums å kör dit å så har de inte varorna hemma ens! :(
Så nu väntar vi tills vi hittar rätt tv och till rätt pris.

Hade tänkt åka till Lund alternativt Hbg idag för att spendera lite pengar/tid men eftersom det fortfarande fukkar med tågtrafiken så fick Mange ta bilen idag oxå.
Hoppas kunna komma iväg imorrn istället. Funderar på att låta Edvin leka av sig nån timme på Busfabriken och så har vi akutbrist på nappar.
Döm av min förvåning häromdagen när jag i vanlig ordning ska byta E-s bajjeblöja och upptäcker en napp i blöjan!?!? Va i helsike gör den där?! Knäppa unge...
Å kräsen som han är så tar han ju bara sina mongo-nappar och de går endast å köpa i babybutiker, å knappt där för på Babyland var de slutslutslut.
Edvin ska nog få ge sina nappar till Lisebergskaninerna i sommar! ;)

Idag har vi varit hurtiga...gått runt byn kan man väl säga. Det var lite mer utmaning än jag önskat. Eftersom det töar på vägarna tänkte jag i min enfald att cykelvägarna säkert är fina de oxå. FEL FEL FEL...
Jaja, nån timmes motion har jag ju inte dött av förr!

Dags å ta tag i eftermiddagen, lillepys vaknar väl snart å då är det full rulle kanelbulle! Igår fick jag organisera om hela köket då han helt plötsligt börjat få bak-dille och ska baka stup i kvarten och om jag inte hjälper honom så kan han så fint själv. Vilket igår resulterade i ett helt paket Maizena på hela köksgolvet...GAAAAH!
Så nu har jag fått ställa upp alla skafferivaror i överskåpen istället för i skafferilådorna i Edvin-höjd.

Oj vad trött jag blev...får nog bli en latte till mellisen :)

Day 9.
Vad jag tror på? Hmm... tvetydig fråga som man kan besvara lite hur man vill tycker jag. Jag väljer att svara på ett religiöst sätt...eller icke-religiöst beroende på vem som dömer. (brainlock totale, ett eller två m?)
Jadu, om jag måste välja så väljer jag att svara att jag inte är religiöst troende. Jag tror inte på det som står i Bibeln (eller annan religiös skrift heller) även om jag visst kan tro att mkt av det som står där är sant och upplevt. Jesus må ha funnits, men att Gud gör det tror jag inte.
Eftersom jag är lärare i religionskunskap så har jag givetvis ett stort intresse för religion och den sociala påverkan den har, men jag tror att det är en fördel att själv ha en objektiv syn på religion. Läste ihop med en del starkt troende och jag har svårt att tro att de kan ge en nyanserad bild av religion, eftersom de inte ens tålde kritik eller frågor vi andra ställde under föreläsningar och seminarier!
Jag är döpt, konfirmerad och fortfarande medlem i svenska kyrkan. Gift blir jag nog aldrig, men min son är döpt. Det kändes som det naturligaste på nåt sätt, men även med en gnutta hyckleri.
Jag går aldrig i kyrkan mer än på bröllop, dop eller begravning.

Ibland tror jag mer på andar och övernaturliga konstigheter...ibland så skrattar jag åt eländet och åt de som tror som jag. Jag tror inte på ett liv efter döden, men kan ibland tro att de mina på andra sidan på ett eller annat sätt har koll på mig och ser över mig än idag. Det kanske inte är så mkt tro, utan snarare önskan?
Tycker ofta att jag kan känna mig iakttagen men så vänder man sig om å ser att man är helt själv...paranoid?

Hmm...ja jag är nog lite schizo-troende helt enkelt?





Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback