På rätt väg...

Sjusovaren vaknade 10.30 idag... hans mamma en timme innan det.
Han hostar nåt så fruktansvärt hela nätterna igenom och somnar gott först runt 6-7 på morgonen å då har jag liksom inte hjärta att ruska upp honom. I ärlighetens namn är jag inte människa så dags heller för hela nätterna är ett sammelisurium av trösta-ge napp- ge vatten- trösta- krama om- lägga tillrätta då han ligger å slår huvudet i väggen- trösta- ge napp....ja...vi har å göra om man säger så!

Nu idag börjar han dock bli lite mer "sig själv" igen, han leker självständigt och så. En hel del bus och trots börjar komma tillbaka oxå så I guess we're back in business!
Kommer vara hemma imorrn oxå för att försöka få ordning på hostan oxå...febern verkar hålla sig borta nu *håller tummar å tår* och han har börjat äta liiiiiiite smått.
Välling i morse, en halv mugg smoothie och några spagettistrån till lunch nu. Det är iaf en halv mugg smoothie och några strån mer än han brukar! Välling på morronen har varit det enda "matiga" vi fått i honom på en vecka nu.

Fint väder idag...solen lyser gott ute. Får nog gå ut å ta oss lite frisk luft en stund iaf, jag börjar känna mig lappsjuk härhemma och LÄNGTAR tillbaka till jobbet.
Ska dit nån timme i ottan imorrn och vara med vid en öppning på fritids så jag vet hur det funkar eftersom jag själv öppnar på måndag morgon. 6.00 pigg å glad ;)


Eftersom vår bil verkar mensat ihop totalt så blire å hoppa på Pigga Polly (min bike) och börja trampa helt enkelt. Promenad så tidigt vågar jag då inte...mörkrädd som det är tackskajagha.

Näe, jag ska väl fortsätta plocka lite här. Passar på å städa undan lite och sortera å sånt som energin tryter till annars.

Dag 10.
Idag har jag haft/har på mig hemma-myskläder.
För att vara exakt:
mörkblårandiga strumpor
ljusblå mysbralls med text över röva
vit singoallatop
cerise sweaterjacka (?)
vita undiesar
vit sport-bh

till detta tofs å brillor....inte tillfixad för fem öre alltså :)


Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry

Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment



Kommentarer
Postat av: CiliaH

Jag minns :) vem trodde då att man skulle vara här nu!

Skönt att det går på rätt håll för er. Kass med rälig hosta och feber.



Vill träffas en dag. Alldeles för längesen ju!

Jag är ledig på sportlovet om ni har lust med en träff då en dag efter jobb och dagis.



KRAM

2011-01-20 @ 18:17:27
URL: http://www.ugglehuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback