Antiklimax

Så var det måndag igen! Jag ska inte ljuga och säga att helgen sprungit iväg, för det har det då inte...

Fredagen blev sen, Edvin hann somna innan Mange kom hem med kvällsmaten...men den var värd att vänta på! Jag har blivit helsåld på sushi. Men inte sånna här tråkiga med bara ris å en slajsad räka ovanpå, utan näe, det ska vara makirullar (?) alltså sånna med lite avokado och mer SMAK i. Underbart gott!

Var ju tänkt att vi skulle ta en tripp till Zoo i lördags, men då vi alla vaknade strax innan tio kände vi att eftersom vi inte var speciellt förberedda kunde göra det på söndagen istället. Vi har ju fyra veckor på oss framöver, so why rush?
Istället tog vi en välbehövlig runda till Center Syd och Maxi. Har lovat Edvin en liten present eftersom han är så duktig med sitt pott-tränande, så vi köpte en liten doktorsväska. Hans favoritprogram för tillfället är Förlossningskliniken (?) och har dille på att ge oss sprutor och prata om våra bebisar i magen.
Ja min och Manges bebisar då...tydligen så har vi så bulliga magar att det går å tro att där bor bebisar...men ICKE, så få inte för er nånting! ;)
Edvin verkar ha dille på stora magar, bebisar och fotboll just nu :)

Lagade och åt goa Moules Marinieres och drack Leffe-öl till det. Min nya last nummer två, musslor! Men dessa vi köpte nu var nästan otäckt stora och inte alls så goa som de vi köpt förut.

Så kom söndagen och inte ens då kom vi iväg till Zoo...tro det eller ej för att Mange ville se damfotbollen! WHAT!?!?
Vi funderade lite på Tropikariet, Påarp (?) eller Folkets Park i Malmö...men tiden sprang och vi kom ingenvart. Efter matchen fick vi iaf ett ryck och åkte till Lomma strand för å hänga lite. Edvin badade och vi ångrade sååå att vi inte oxå plockat med badkläder :( Var sååå skönt i vattnet och Edde badade som aldrig förr, han trodde han simmade rentav.
Cruisade hemåt till sist och magen kurrade efter lite magisk ceasarsallad á la Ugglehuset ;)

Vafan, består min blogg bara av mat numera?!?! Det är inte ofta jag skriver men när jag skriver, så skriver jag om käk?

Jag har förresten blivit en sån som jag själv brukar svära efter... om jag ser nån ute å springa i tid och otid så är jag inte sen med å haspla ur mig sånt som "vafan, skaffa ett liv" "vem fan springer en fredagkväll?" a s o...
Jaha...då har jag med "fastnat" i skiten... Jag kan inte skriva fastna riktigt, för jag njuter inte direkt av det men det är skönt att sätta upp ett mål i huvudet att jag ska klara att springa så och så långt eller länge och sen klara av det.
Annars är jag ju lätt en sån som ger upp om det är motigt, men jag har fantamej blivit mkt bättre på sånt dära *klappar mig på axeln*

Nähä, nu ska jag joina Mange i soffan å se på "Ahmen vafan?!" a k a Johan Falk ;)

Imorrn blire dejt med goa Hbg-mammorna "från förr", alldeles jättelängesen nu. Ska bli kul att se vad som blivit av alla våra små människor!
Sen lutar det väl åt att vi drar norrut på "semester" som lilleman säger :)


adios



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback