Helgmeny

Äta äta äta... känns som om hela helgen mest gått ut på att äta :)

Inte för inte som jag "inte har mycket annat å göra denna veckan än att banta" haha...

I fredags kväll styrde vi kosan norrut för att bo hos mina päron i helgen, underbart! Inte så underbart att ligga och köra bara :( Gud så tråkig väg! Stannade ändå i Hässleholm för å käka på The Golden Arches ;) men inte blev vi nöjdare för det, bara ännu senare "hem".
Edvin var vaken hela vägen och höll sig sen vaken till närmare midnatt innan han till slut var nöjd och slumrade in. På lördagen passade jag och M på att ha lite "egentid" så vi åkte in till stan (alltså Växjö) och käkade lunch på PM, något vi tänkt göra ååååh så länge men det har aldrig blivit av. Käkade en magisk kalvbringa och sen avrundade vi med en Creme brulée, Manges nya fetish?!

Klockan fyra satte vi oss i bilarna och begav oss hem till min farbror för att fira sommarfest med min pappas sida släkten. Lekar, trevligt umgänge, grillning och massa barn härs och tvärs :) Lovely! Det är så sällan man ses, om man har tur lite oftare än vid sommarfest och julbordet.

Var väl återigen hemma strax innan tolv...Edvin lille!

Söndagen blev en slappedag som vi tänkte spendera med "söndagsmiddag" inne i stan allihopa. Valet blev Akropolis då det inte är öppet på så många ställen en söndag i lilla Växjö.
Maten var ok, men helvete vad man fick vänta på maten... vi beställde ändå helgmenyn allihopa och då borde det ju liksom gå ganska fort men vi satt en bra bit över 2 timmar där, tack Edvin för att du stod ut!
Åkte hem å tittade på slutet av tennisen och sen fikade vi lite innan vi återigen satte oss i bilen för att åka ner hit igen.
Helgerna går för fort!!!

Idag har jag och Edvin varit en sväng på Center Syd. Jag gjorde en chansning med att ha honom utan blöja hela förmiddagen där och helt utan olyckor! :)
Vi köpte nya coolare kalsingar, lite smink till mig och socker för nu i eftermiddag har jag kokat rabarberkräm av mammas härliga rabarber.
Lite ska sparas för å ha på vaniljpannacotta ;P så gott så jag smälter.

Nu njuter jag lite extra av att se en granne slita ihjäl sig med sin handjagare eftersom gräset är löjligt långt... det grämer mig lite att vi inte har nån ordentlig uteplats här, men i sånna här stunder får man vara glad liksom :)

Nu ska jag leka och gosa lite med min lille underbare...innan det är dags att laga mat till honom och hans pappa ♥


Först måste vi nog provsmaka krämen dock!



MINA!!!!!

Eventuellt gör vi en repris av bilden och åker till Zoo i Köpenhamn i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback