Nu får det liksom vara nog...

Först, en ohyggligt härlig nyhet!!! Inatt kom Jenny o Nickes tvillingar :)
Alla mår tydligen bra och det gick på naturlig väg vilket ju var precis vad de ville. Fick veta igår att vattnet gått och ja, jag ska inte säga att jag sovit djupt direkt ;) Nu känns det sååå härligt, hoppas på mycket bebisgos framöver.



Haft påsklov nu i en vecka och nja, kan liksom inte direkt säga att det var skönt att vakna till väckarklockan och veta att nu är det huvudstupa in i ekorrhjulet igen.
Veckan har spenderats lite här och lite där. Fredagen v.13 åkte jag och Edvin upp till Småland själva, Mange var i Stockholm torsdag och skulle jobba i Växjö fredagen så han var ju redan där. Passade på att mysa lite med våra familjer, jag och Edvin stannade till tisdag medan Mange åkte tidigt på måndagen.
Sommarsulorna sattes på och Edvin, morfar och jag spenderade en halvdag i verkstaden.
Jag passade på att klippa mig medan jag var hemma och hade barnvakt... mja... Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, har ju inte klippt mig i Växjö på säkert tio år så jag slängde ut en fråga på facebook om vart jag skulle gå å det ställe som fick flest "röster" blev det.
Så jag traskade dit och klippte mig :) Vågade jag satte mig och sa i stort sett "gör-vad-du-vill-bara-jag-förblir-blond"...sagt och gjort. Men jaaa, vad ska man säga...Jag har ju sagt så många gånger förr till frisörer och 9 fall av 10 ser jag liksom ut på samma sätt när jag går därifrån. Får nog helt enkelt finna mig i att jag "ska" se ut såhär för att det passar mig.
Däremot vart jag inte helt nöjd med slingning och färg av utväxt, tyckte det blev åt det gulare hållet så jag har bott i silvershampoo en stund varje dag hela lovet ;) Snyggt?
Avgör själva :P


Den osminkade, ostylade sanningen ;)

Lite mer påklädd, lite mer stylad och lite mer sminkad :)

Som synes ingen jättestörre skillnad mer än att det är lite blondare och lite mer uppklippt, men jag trivs väl...typ...

På onsdagen var vi bara hemma och tvättade och fixade lite. Städade och började packa om lite i väskorna. Var tänkt att vi skulle åka till stugan redan på torsdagen men vi blev hemma och hade det lite lugnt och skönt istället, och ska sanningen fram så var ju inte Mange direkt färdigjobbad! As usual...

På kvällen fixade vi lite desserter som vi hade med oss till stugan sen. Köpte även "håhåhå och en flaska med Rom" till en drink jag fixade. Kan verkligen rekommendera Hallonmojiton, jag gjorde väl en liten blandning av de recept man får upp om man googlar det.

I stugan var vi till måndag förmiddag. Hade väl lite blandat väder, två dagar regn och två fina men ganska kalla. I vanlig ordning så räfsade jag.

Kusinerna fick leta ägg som påskharen lämnat...

 

 

Öppna öppna!!!! i paketet låg lite kläder, en leksak och lite godis.

Mycket bus och Frösakull-luft ger trötta småttingar. Edvin och Ellie lekte jättebra ihop nu. Edvins "datt" alltså napp är snart ett minne blott, nu har ju Noah och Nellie kommit så de ska få hans "dattar"...Hjälp, giv mig styrka för det kommer INTE bli lätt.

Precis satt i mig en sån här till mellis, tjock och god och med riktig smak av blåbär. Vi kan väl säga så att vi fick bli två om den ;) Fick inte ha den för mig själv inte! Lite i dyraste laget, men jag tror man kan hitta den billigare än på Ica Supermarket för 17.90??

Oj, satan vilken uppsats det blev...har ju inte ens hunnit komma till vad min rubrik handlar om!! Och nu känner jag att den lille trötte killen jämte måste underhållas för annars slocknar han och kommer aldrig i säng ikväll...

Så jag får återkomma med min inbundna ilskna ;)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tyckte håret blev supersnyggt!!!

Kram på er:)

2012-04-10 @ 22:08:14
URL: http://viperssons.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Söte <3 D kommer bli MASSA bebismys framöver för er del ;) Vi hjälps åt med Edvin, förbered honom MASSA fram tills överlämningen så ska du se att d går hur bra som helst :) Ses snart <3

2012-04-11 @ 19:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback