@ work

Phuu... känner mig seg och oinspirerad idag, är det vädret tro?

Nu har jag gjort min undervisning för idag, nu överväger jag att antingen sitta å planera fram till 15 då det är en kort konferens eller att jag såsmåningom ska åka till dagis där de idag har drop-in med fika mellan 14-16 nånting.
När jag skrev det där så tedde sig valet ganska enkelt...haha...

Usel jag blivit på att stava förresten!?! Bloggar för sällan...skriver för mycket eget material med jobbet och lägger all kraft på att det ska bli rätt där så när jag skriver här orkar jag inte korr-läsa ;)
Mitt arbetsrum ligger som ett av många grupprum i biblioteket på skolan, idag är det småstökigt och käbbligt därute tycker jag. Stänger in mig å lyssnar lite spotify istället :) Serpentina har förresten ömsat skinn...mycket läbbigt!!
Vi har alltså nåt kräk till djur ute i bibblan oxå...


Snudd på nackspärr idag, verkar ha sovit med huvudet mellan knäna?
Skönt med kort vecka, idag har jag snart gjort min långa dag (kanske...) och sen är det nedförsbacke till helgen! Mange är i Sthlm så jag å lilleman är själva hemma, både trist och skönt. Skönt för då äter vi vad vi vill, men trist för det är så tomt när Edvin somnat.


Edvin är världens roligaste unge just nu. Han heter ju förresten inte Edvin utan "Staton Karlsson" som tydligen är engelska (?). Han har en kompis som ringer ibland, han heter Faidon och bor i Afrika. De brukar sjunga hårdrock ihop. En sen kväll erkände "Staton" att Faidon faktiskt bara var Ludde, dagen efter så var så inte fallet.
Han snackar om kräks och näsblod typ hela tiden. Ketchup är näsblod och han kräks än här och än där ;) Igår kom så frågan "Mamma, vad är kräks egentligen?"
Han är fullkomligt vild på sin balanscykel så vi överväger att ta bort stödhjulen på hans riktiga cykel för att han ska ha nåt å bita i...gräset om det vill sig illa :P
När han kissar ska han "stå som pappa gör på toaletten" men ibland blir han lat då inte hans pall står framför toan och då står han helt enkelt upp å kissar på pottan. Tack för den du, det skvätter ju inte alls!!

Åh jag ångrar att jag inte skrivit upp mer om hans utveckling, i början när han var liten skrev man ju upp precis allt! Längd o vikt o matvanor, ja allt helt enkelt. Nån frågade mig häromdagen vilket var hans första ord, och jag minns faktiskt inte riktigt :( Får diskutera det hela med Mange å så får vi skriva ner lite retroaktivt ;)

Jaja, risk för uppsats idag oxå....MEN jag ska skriva varför jag vart så ilsk igår först :)

Jo, det får fan vara nog med undanflykter nu. Det funkar inte att gå å klaga på att kläder inte passar, att jag inte trivs med mig själv såhär UTAN det får liksom vara nog nu. GÖR NÅGOT!!!
Mange har fått nån utmaning med jobbet att gå med stegräknare så jag hakar på och vi har satt upp mål på minst 10 000 steg om dagen. Gå kan man liksom alltid, om inte annat kan man ta nån omväg när du väl tvingas gå.
Att jag inte kommer iväg och tränar har en mängd orsaker, dels så är det svårt att boka in sig på pass när man aldrig vet när Mange behagar komma hem eller hålla sig hemma. Dels så blir jag så omotiverad av att träna ensam.
Nu har jag iaf ätit bra luncher (gör jag alltid på jobbet) och försöker göra så även hemma. Hängde på Sofie i sockerutmaningen och ska även undvika sylt och ketchup.
Målet är att minska iaf 6 kilo, sen får vi se. Jag kan ju inte gärna jämföra min kropp med hur den var pre-Edvin (även om jag inte var riktigt optimal då). När jag skrev in mig hos BM vägde jag iaf 4 kilo mindre än jag gör nu.
Jag har ju gått ner alla graviditetskilon med råge en gång, men vad hände sen? Jojo...

Sådär då var det ute... jag bantar INTE, jag kommer INTE vrålträna utan hoppas på att bättre mat, mindre socker och lite mer rörelse ska så sakteliga ge resultat. Känner jag mig själv rätt så kommer motivationen isåfall öka så att jag vill börja träna mer för att tajta till volangerna...

Näe, nu ska jag väl "jobba" lite oxå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback