Livet rullar på

Andra februari redan... bara jag som tycker januari har sprungit galet fort?
Januari brukar ju kännas som vääärldens längsta månad, men jag vet inte vad det beror på att det inte sölat i år?

Kommer bli en ganska jobbig månad, rent mentalt.
Dels så ska vi begrava käre morfar den 15e, vilket känns ohyggligt jobbigt. Det är så som man säger, det är fint att få träffa alla sina släktingar men hade hellre sett att det var under trevligare former :(
Har haft turen (eller hur man nu ska se det?) att slippa gå på så många begravningar. Tre närstående på Magnus sida släkten och tre på min egen nu med morfar.

Sen så har vi varit på utvecklingssamtal ganska nyligen med Edvin och allt är väl egentligen bara frid och fröjd. Jag har en väldigt verbal unge med ett rikt ordförråd, han är klipsk och älskar att pussla. Nyligen har han funnit en ny passion, siffror och bokstäver :) Så nu skrivs det E på allt han får fatt i!
Det enda negativa är att han fått för sig att det är han som bestämmer... "Du får inte.." säger han till sina kompisar och de tror ju att han bestämmer för han är väääääldigt övertygande och kan bli rent av arg :/

Meeeen, jag blev lite tagen på sängen för eftersom han inte flyttades upp till syskonavdelningen nu i jul så har jag trott att detta ska ske efter sommaren.
Meeeen, där är en ledig plats på en avdelning nu och Edvin ska dit...NU BUMS
De tror att han kommer passa in bra där, rent intellektuellt och mognadsmässigt och jo jag får ju lita på deras omdöme och yrkesprofession.
Men min lille kille hos de stora? De är ju upp till 6 år gamla!! Det hade känts bättre om vi som så många andra fått välja lite, fått lite förvarning och att han fick flytta upp ihop med någon annan.

Äh, jag antar att det alltid kommer kännas likadant? Svårt att skiljas från det man nu är så van vid och otroligt nöjd med. Bara att acceptera å gilla läget! Han har varit där och hälsat på lite och imorrn ska vi tillsammans träffa hans inskolningspedagog vid hämtningen.

Jag vet inte om det bara är februari som oroar mig... det känns lite konstigt i magen oxå gällande jobbet. Min närmsta kollega ska vara föräldraledig och ha vikarie resten av terminen och hur vår gemensamma lärjunge kommer reagera på detta ska bli spännande (?) att se.
De två sista månaderna av 2011 och skolstarten nu har oxå varit lite mer prövande men huvudsaken är att vi trivs bra ihop och har roligt...
Jag får nog bara lära mig att släppa lite på min ambition och inte ta det personligt : /

Näe, nu ska jag börja förberada lite mat... Dåligt med bilder på bloggen nu och jag veeeet....mkt text nu.... men jag har ny kamera, ny dator och relativt ny mobil som jag inte lärt mig föra över bilder genom...sådärja.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback