4 lite längre...

Måndag igen och konstig vecka även denna vecka... inte varit många veckor som varit vanlig må-fre nu på ett tag!
Inte mig emot. Mange är iväg må och tis och sen drar han till Sweden Rock Festival på torsdag troligtvis...så det är inte mycket man ser röken av varandra just nu ;)


Har haft en bra helg, var som jag skrev på AW i fredags med 12-15 kollegor på Mosaik i Malmö. Trevligt ställe och trevligt sällskap. Vi bröt upp där och några av oss tog en taxi hem till en kollega där vi satt och tjötade ett tag. Tyvärr är ju inte möjligheterna att ta sig hem från Malmö en fredagnatt så optimala när vi bor såhär så jag fick åka hem "redan" kvart i två :) Jag som var så på g och hade det så trevligt! Nästa tåg gick halv sju och nja, så bra behöver det ju inte bli!!

Sov inget vidare på natten, envisades med att drömma att jag skulle upp tidigt för att köra bil och att jag då stoppades i trafikkontroll för att få blåsa...om och om igen! Enerveranade :/ Så när Edvin vaknade vid 8-snåret gick jag upp och åt frulle med honom. Märk väl att jag var supertrött, men inte bakis! Wheeeey :) Jag höll mig till 100% vin och det får bli min melodi helt enkelt...

Efter tio åkte vi in till Lund där vi reserverat en bil som vi då även köpte! ÄNTLIGEN hittar vi en som matchar våra krav. Ska bli helt underbart att få hem "mammas lilla raring"...
Man ska inte tro att man kommer undan med att bara besöka Bilia i Lund utan att även besöka Mormors Skattkammarö som ligger mittemot...bahh, preciiis vad man önskar när man är supertrött!
Men det förde något gott med sig, Edvin lekte sig så trött att han oxå var i behov av att sova middag härhemma sen ;)

Lördagsmys med mina favoritkillar och sen somnade jag återigen när jag nattade Edvin, vaknade runt två med kläder på och upptäcker att den stora pojken i mitt liv även han somnat i kläderna fast i soffan ;)


Söndag innebar storstädning från golv till tak...mycket välbehövligt märkte jag, har nog inte hållt efter det så väl som jag brukar då det varit så varmt.
Sen gick Edvin och jag ut å lekte på lekplatsen och cyklade även en runda. Mange blir hispig av att vara på lekan så han föreslog att vi skulle åka å köpa glass. Sagt å gjort. Blev Bjärred och Långa Bryggan, tog en fika där ute på Kallis istället då "the" glasskiosk inte tog kort. Sicket ställe!! En mysig restaurang (och kallbadhus) 600 meter ut på en brygga.
Dagen gick i ett nafs!

Det halsont som började kännas igårkväll redan, har icke velat lämna mig :( Det kommer och går lite, stundvis känner jag ingenting alls och näsan kliar och känns lite svullen titt som tätt så det är väl bara att inse faktum. Jag håller på å trilla dit i något. Jag som varit så frisk!!

Jobbat länge idag (1,5 timma handledning med spec.ped och psykolog efter arb.tid) så jag är lite mör nu. Skönt att ha lite mys i soffan med min underbaring Edvin. Han kan ha ett helt otroligt humör titt som tätt så jag vrålnjuter av att han faktiskt tar det chill här jämte mig och vill kramas och klappa fint. Han är så kärleksfull! Vet att den tiden nog snart rinner ifrån oss och det inte alls går för sig att sitta i mammas knä och mysa...bäst å passa på alltså!

Vart tog sommaren vägen?



En sådan här skönhet ska få komma hem till oss nästa vecka! :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

synd att du var tvungen att åka hem från din aw när du hade kul.. nackdelen med att bo på landet!

Jag kanske flyttar närmare dig igen förresten, ses nästa vecka?

Kramar

2012-06-04 @ 21:57:21
URL: http://evsi.se
Postat av: Evelina

förresten är du utmanad i min blogg :-)

2012-06-04 @ 21:58:01
URL: http://evsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback