Grått

Vilken tur att jag inte sett på väderprognoserna på ett tag, har dock överhört att det ryktats om sisådär 15 grader och sol!?
Idag är det 6-7 grader och grått grått grått :( Imorse när jag körde till jobbet var det regnigt! YUCK
Känns som höst. Nu vill jag ha lite goare väder så man liksom kommer igång. Jag börjar tro att jag går på solenergi.

Tisdag idag och dagen gick fort. Gårdagen gick oxå fort, sista timmen spelade jag och min lärjunge badminton. Det verkade ha varit roligt för han har önskat att vi nu gör det varje måndag eftermiddag ;) Gratis träning på jobbet tackar jag ju inte nej till!


Ramlar in lite dollars med skatteåterbäringen i år oxå, vi kom överens om att de ska gå till en resa iom att vår lilla vårtripp blev inställd.

Edvin o jag har fikat på kladdkaka med lite vispad grädde och hallon, gissa om Edvin åt!! Huj huj, säkert 4 lass ;)

Han trivs jättebra på sitt dagis nu vilket är jätteskönt. Bara man vinkar rätt innan man går så... Oj vad han lär sig saker där! Han kommer hem här å drar sånna ramsor och sånger :) Härligt att höra. Å så har han en ny "tjej" där oxå som passar upp lite på honom, söte! Till hösten börjar nog gamla tjejen på samma avdelning igen, spännande att se om de är lika tajta då! De träffas då och då fortfarande om Edvin är en stund på stängningsavdelningen eller ibland när hon är med å hämtar sin storebror som nu går på E:s avdelning. Sååå härliga ihop och det har liksom alltid varit något visst mellan de där två.


I söndags så var förresten mina päron och brolla här på lite besök. Firade Mange lite i efterskott men märkligt nog var det Edvin som trodde det var födelsedag?!? haha...bortskämda unge!
Vi var ute å spatserade lite i omgivningen och E fick stolt visa sitt "nya jobb". Sen åkte vi till Mormors Skattkammarö i Lund å Edvin fick leka av sig...eller ja...vi andra oxå!
Till och med mormor övervann sin rutschkane-fobi och åkte :)
Ni som är vän på facebook kan ju checka in min käre far åka!

Inte blivit så mycket klokare på vilken väska jag vill ha...men det ger sig hoppas jag! Lutar åt nåt liknande den med hunden, eller rentav just den, men jag anar att inte datorn gå i den vilket jag ju helst skulle vilja.

Trött kille jämte i soffan, blir nog en pärs att laga mat och hålla honom vaken samtidigt! Får se om han rentav kanske vill hjälpa till...




Vårpimpat balkongen lite... De röda pinnarna är "hittepinnar" från lekplatsen ;)
Trodde inte de skulle hålla sig så röda å fina...
(bortse från de gröna brädorna, de kommer inte vara gröna så länge till...jag satte ju ut utemöblerna, men till ingen nytta :( Blåst de få dagar det varit fint så än har vi inte ens landat rumpan där)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback