Me myself and I?

Hmm... sällan jag känner mig mer schizofren som när jag ska köpa en ny väska...
Min trotjänare sen inte ens ett år (arg) har gått sönder i sömmarna :( Jäkla Esprit-skit!
Med andra ord så är jag på jakt på en ny väska. Jo, å så har jag ju sett reklamen på tv där Bonnier säger att "alltför många kvinnor gör felet att de enbart har en väska som de sliter" blaha blaha...xcuse me, jag är ingen Bonnier så jag är glad om jag kan ha råd att köpa EN någorlunda prisvärd bra väska.

Har alla kvinns samma problem som jag?!? Jag blir helt ifrån mig... ska jag ha en sån eller en sån?!?

Krav jag har är:
  • Den ska vara stor nog så att jag kan få i min Mac i den, alltså rätt rymlig
  • Den ska ha minst ett mindre fack inuti så att man kan gömma sina tamponger och other girly things, så de inte flyger ut i farten när dator dras ut....ej hänt än, tack å lov!
  • Den ska ha såpass lång/långa handtag (å vafan heter det då?) att jag kan slänga upp den på axeln utan att armen stasar å blir tom på blod
  • Den ska passa till vårjackan som är en svart skinnjacka, ska man då ha svart eller i helt annan färg? Jag VILL ju gärna ha mycket färg eftersom jag är en grå mus i sig...
  • Inte för mkt lull-lull å blommor å skit
  • Är jag en sportis, eller en mer "lady"??
Som sagt, man kan bli schizo över mindre??


En sån här tilltalar min "nördighet" coolt med gammal karta på liksom ;)
(bagsandfashion)


Lite småloj i färgerna...men jag älskar jycken å allt annat utom tofsen...får lite Montazami-vibbar på allt med tofs. Varför måste det vara en tofs på en väska?? Dragkedjan går ju å dra igen utan, så jag skulle klippa pronto!
(bagsandfashion)

Åhh, en liknande sån här hade min mamma i garderoben när jag var liten...alltså måste den varit inne tidigt åttiotal eller sent 70? Jag gillar idén men kaaaanske lite långtråkig?
(Åhléns)

Simpel, gillar att det är två alternativ till hur man vill bära den... men liiiite väl tråkig :/
(Åhléns)

Eftersom jag är obotlig sneaker-tjej så kunde ju en sån här kanske passa? Även om jag inte rådiggar Converse-skor utan hellre föredrar andra märken... Rymlig och bekväm men kanske inte så najs utanför jobb, ibland vill man ju vara lite mer "proper"? Å så speciellt sportig kommer jag ju inte undan med å vara ;)
(spartoo)

Jaha, kära ni som känner mig...pliiiiiiz ge mig smakråd! Jag behöver en spark i baken annars kommer jag snart gå runt med en sån här:

;) Just nu panik-kånkar jag runt med en tygväska "tygpåse-style" och jag är sjukligt svag för tygpåsar men jag måste ha en ordentlig väska punkt slut




Kommentarer
Postat av: Jenny

Converse!!! Absolut... Eller Converseliknande?! Ett annat mer "Jessica" märke kanske?!

2012-03-17 @ 10:17:25
Postat av: Evelina

Ja det är inte lätt, jag letade länge efter en bra skolväska tills jag gav upp och tog min gamla skötväska som ändå bara låg och samla damm i garderoben! Jag tycker väska 1 & 2 var super coola.. var hittade du dem? kram

2012-03-17 @ 23:47:47
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback